Suntem în iunie, 2020, momentul perfect pentru a împărtăși cei mai decisivi factori de clasificare organică Google și cum să-i folosești pentru a crea cele mai bune strategii SEO pentru acest an.
Sunt sigur că ști deja că Google folosește peste 200 de semnale de clasificare în algoritmul lor pentru a determina pozițiile organice ale rezultatelor căutării, algoritmul este actualizat și îmbunătățit de peste 3000 de ori pe an.
Pe ce tactici SEO ar trebui să te concentrezi pentru 2020?
Ei bine, un studiu recent a fost realizat de firma de analiză de marketing Up Timiser SEO pentru a ajuta la determinarea ultimilor factori de clasare Google.
1. Verisiune mobilă
Google este acum în plină desfășurare, ceea ce înseamnă că sunt prioritizate rezultatele site-urilor optimizate pentru mobil , mai degrabă decât versiunea desktop a site-urilor. Prin urmare, dezvoltarea și optimizarea experienței mobile a site-urilor ar trebui să fie una dintre principalele priorități în 2020.
2. Caseta de răspuns Google
Un studiu recent realizat de firma de analiză de marketing Jumpshot, a arătat că 49% din toate căutările Google sunt fără clic . Ceea ce înseamnă că aproape jumătate din toate căutările nu mai lasă SERP-urile.
Google a devenit extrem de sofisticat în a răspunde la întrebările de căutare cu o varietate de fragmente prezentate, cum ar fi caseta de răspuns Google, care este un rezultat SERP unic, care este alimentat de graficul de cunoștințe sau răzuit de pe o pagină care oferă cel mai bun răspuns posibil.
Caseta de răspuns este de obicei poziționată deasupra primului rezultat organic și a listărilor de anunțuri plătite. Obținerea conținutului prezentat în acest loc oferă câteva avantaje uimitoare:
- Vizibilitate crescută , trafic și conversii
- Reduce cheltuielile Google Ads
- Domină nișa de căutare
Dar cum obți conținut în casetele de răspuns Google?
Iată abordarea noastră pentru optimizarea fragmentelor prezentate:
- Identificați paginile în care fragmentele prezentate sunt esențiale pentru a răspunde intenției de căutare
- Adăugați 40-60 de cuvinte de conținut de bloc, de asemenea, denumit Snippet Bait
- Adăugați întrebări! 5-10 întrebări populare
3. RankBrain
Google a început să pună în aplicare inteligența sa artificială (RankBrain) în 2015 pentru a obține mai bine paginile de rang, dar atunci nu a fost considerată o componentă cheie de clasare. Acum, cu toate datele SEO analizate, putem observa o corelație clară cu site-urile care răspund la întrebările de căutare.
RankBrain evaluează paginile în timp real, potrivind conținutul cu intenția de căutare a unui utilizator, aceasta poate fi la fel de simplă ca o întrebare pe Google.
Deoarece angajamentul oferă o corelație cu relevanța, RankBrain ar putea avea în vedere și următoarele:
- Rata de clic (procentul de utilizatori care fac clic pentru a vizita un site din SERP-uri)
- Rata de respingere (utilizatorii care revin la SERP-uri deoarece nu li s-a comunicat conținutul cel mai relevant)
- Timpul petrecut pe site
4. Conținut 10x
Au dispărut zilele unui conținut plictisitor, de bază și repetitiv. Dacă doreşti să realizezi angajamente semnificative pentru utilizatori, trebuie să creezi Conținut 10x.
Dar ce este conținut 10x?
Conținutul 10x este conținut de 10 ori mai bun decât rezultatul cu cel mai înalt clasament pentru un cuvânt cheie dat. Având în vedere cererea de căutare, lungimea conținutului, formatul, designul și structura, sunt esențiale pentru succesul implicării utilizatorilor.
Sfat: Cel mai simplu mod de a găsi conținut popular și interesant este printr-o simplă căutare Google, introduce întrebările de căutare direcționate și analizează paginile de top.
5. Backlink-uri
Backlinks-urile sunt încă un factor major pentru succesul clasamentului, în acest an accentul ar trebui să fie obținerea de legături contextuale relevante de înaltă autoritate.
Gândeşte-te în acest fel ca pot detecta link-uri externe irelevante. Nu risca o penalizare a site-ului pentru câteva link-uri de calitate scăzută, deoarece posibilele pierderi de trafic și timpul pentru a recâștiga pozițiile de top ale paginii de rezultat vor depăși câștigurile de vizibilitate inițiale.
Poţi utiliza întotdeauna instrumente de legătură, cum ar fi Majestic SEO sau Ahrefs, pentru a analiza profilele de linkuri ale concurenților și pentru a găsi oportunități.
6. Căutarea vizuală
Google continuă să adauge diferite funcții de căutare în gama sa și probabil cea mai interesantă este Google Lens, care îţi permite să căuți ceea ce vrei folosind doar camera foto sau o fotografie.
Sfat: adăugarea de imagini pe hărțile site-ului XML și aplicarea datelor structurate va ajuta la valorificarea căutării vizuale.
7. Puterea de marcă Schema
Sunt în continuare surprins de cât de puține agenţii SEO folosesc puterea de marcare Schema.
Orice lucru care face mai ușor pentru Google să înțeleagă informațiile de pe site și să ajute conținutul să apară ca fragmente bogate în SERP ar trebui să fie considerat o componentă de optimizare vitală.
Și dacă nu știați până acum… adăugarea de date structurate Schema pot îmbunătăți ratele de clic (CTR) cu 30%, ceea ce înseamnă vizite suplimentare și duce la costuri aproape zero.
8. Titlu şi descriere
Poziția în partea de sus a SERP-urilor este grozavă, dar dacă nimeni nu face clic pe rezultat?
Și nu este un secret, de ce? Google a început să aglomereze pagina cu rezultatele căutării cu anunțuri, carusele, căsuțe de răspuns și alte fragmente prezentate, care au dus la creșterea căutărilor cu clicuri zero și la o scădere a valorilor CTR organice.
Pentru a ieși în evidență în SERP-uri, titlul și descrierea meta trebuie să iasă în evidenţă sau altfel lista va fi ignorată.
Când optimizați titlurile și meta descrieri, ia în considerare următoarele:
Etichete titlu
- Scrie titluri emoționale (oamenii sunt motivați de sentimente)
- Utilizează un Emoji cu personaje speciale unic pentru separator de titlu (ieși în evidență)
- Include Emoji cu personaje speciale (elementele vizuale atrag atenția)
- Include numere / date
- Include Emoji sentimente pozitive
- Creați titluri Unicode (caracteristică atractivă)
Meta Descrierile
- Includeți cuvintele cheie primare
- Folosiți verbele active de voce și acțiune
9. SEO Local
SEO local necesită o strategie proprie, care să fie deosebită de alte eforturi de optimizare, dar la un nivel mai general, adăugarea de informații de afaceri autentice pe Google Compania mea, Facebook și alte referințe locale relevante sunt factori cruciali de clasificare locală. Eforturile locale de optimizare SEO ar trebui să includă:
- Corect NAP – nume, adresă și număr de telefon
- Postări de afaceri cu resurse relevante
- Recenzii de pe site-uri de renume
- Conținut care satisface cererea locală de căutare
10. Cercetarea cuvintelor cheie
S-ar putea ca această parte să nu se coreleze în mod direct cu clasamentele de căutare organică. Maparea cererii de căutare ar trebui considerată un cadru strategic pentru planificarea și optimizarea site-ului. Oferă o imagine de ansamblu clară a cotei de piață a căutării site-ului față de concurenții direcți.
Dacă doreşti un instrument de cercetare cuvinte cheie ușor de utilizat, care aduce funcții de căutare cuprinzătoare, aș merge cu Planificatorul de Cuvinte Cheie Google.