Cauți modalități de a creștere a vizibilităţii hotelului în motoarele de căutare? Scopul este să atragi mai mulți vizitatori din căutările Google? Dacă da, ești la locul potrivit! Pentru a te ajuta să aflii mai multe despre îmbunătățirea SEO a site-ului hotelului, am pus la dispoziție această pagină informativă cu sfaturi, idei și bune practici pentru hoteluri.
Să începem să aruncăm o privire la ce este SEO, cum funcționează și de ce este important.
Dacă doreşti să vorbeşti cu un specialist SEO, ne poți contacta la WhatsApp 0751 882 384.
Ce este SEO?
Dacă nu eţti familiarizat cu SEO, iată o explicație rapidă. Optimizarea motoarelor de căutare, adesea prescurtată ca SEO, se referă la un set de procese prin care un site web este îmbunătățit pentru a se clasifica mai bine în căutări. Practic, SEO este orice faceți pentru a face site-ul să apară atunci când cineva caută o frază legată de acesta.
Multe sarcini și practici se încadrează sub umbrela SEO, deoarece optimizarea site-ului web poate lua multe forme. Este posibil să auzi SEO în același context cu cercetarea cuvintelor cheie, crearea de conținut, redactarea, experiența utilizatorului, organizarea site-ului, social media, marketing și așa mai departe. Toate aceste practici se împletesc într-un fel cu SEO sau au un impact indirect asupra clasamentului final al site-ului.
De ce este SEO atât de important pentru hoteluri?
De fiecare dată când utilizați un motor de căutare precum Google pentru a căuta ceva, o serie de decizii sunt luate într-o secțiune împărțită pe baza unui număr mare de factori. Rezultatele pe care le vezi sunt clasificate pe baza acestor factori, iar site-ul care apare pe locul 1 poate avea un rezultat mai bun, motiv pentru care este acolo și nu pe locul 2.
Industria ospitalității poate fi foarte saturată în anumite zone, iar atunci când cineva caută „hoteluri în Contanţa”, „hoteluri in Brasov” sau „hoteluri in Bucureşti”, poate primii sute de rezultate. Din acest motiv SEO este atât de important: este una dintre singurele modalități prin care poți avea o șansă de luptă pentru a-ți întrece concurenții.
În plus, SEO este important, deoarece este mult mai puțin costisitor decât alte metode de marketing, inclusiv cele mai multe reclame tradiționale. Acest cost de achiziție mai mic înseamnă că vei avea mai mulți bani pentru a investi în ceea ce contează, mai ales în această perioadă, cand avem nevoie de soluţii, dezinfectanţi etc…
Sfaturi critice SEO pentru hoteluri
Eşti gata să începi să îţi îmbunătățiți site-ul și să atrageți mai mulți oaspeți? Grozav! Să ne uităm la cinci dintre cele mai cruciale sfaturi SEO pentru hoteluri, de ce sunt atât de importante și cum poți începe să le faci astăzi.
1. SCRIEȚI TITLURI ȘI DESCRIERI DE PAGINI UNICE
Dacă ai citit deja puțin din sfaturile SEO pentru hoteluri online, este posibil să fi fost copleșit. Sunt multe de luat în considerare, iar pentru începători, SEO poate fi extrem de complicat. Sfatul nostru pentru tine este acesta: începe de jos și îmbunătățeşte-ţi site-ul pe măsură ce înveţi.
Una dintre cele mai bune metode de a începe să înveți SEO, și de a-ți îmbunătăți site-ul, este prin actualizarea titlurilor și meta descrierile. Fiecare pagină de pe site-ul are un titlu și o meta descriere unică, care să spună oamenilor care se uită la rezultatele căutării despre ce este vorba. Titlul este ceea ce apare în partea de sus a fiecărei pagini, şi reprezintă cel mai important element din rezultatele căutării, în timp ce meta descrierea este descrierea din cateva fraze pe care o vezi de obicei sub titlu în Google.
Dacă aveți titluri și meta descrieri unice pentru fiecare pagină a site-ului, poţi ajuta pe cei care găsesc hotelul să vadă despre ce este vorba în acea pagină, despre ce tip de informații conține și de ce ar trebui să viziteze site-ul, spre deosebire de cel al unui alt hotel.
De obicei, puteți edita titlurile paginii și meta descrierile din sistemul de gestionare a conținutului (CMS) sau sistemului de administrare a hotelului.
2. DIRECȚIONEAZĂ CUVINTELE ȘI FRAZELE ASOCIATE HOTELULUI TĂU
Gândeşte-te o clipă la cum te-ai aștepta ca potențialii oaspeți să vă găsească hotelul online. Ce cuvinte și expresii ai aștepta ca acestea să fie introduse în motoarele de căutare? Acum uită-te la site. Aceste cuvinte la care te-ai gândit apar cel puțin o dată pe site-ul tău?
O componentă crucială a SEO este folosirea cuvintelor cheie corecte, adică cuvintele și expresiile pe care oamenii le folosesc efectiv pentru a găsi hoteluri în oraşul tău. Deși motoarele de căutare precum Google sunt foarte inteligente, ele trebuie să vadă totuși cuvintele cheie pe care doreşti să le încadrezi pe site, pentru a te include în acest clasament.
Cercetarea cu cuvinte cheie poate fi la început un pic complicată, dar, odată ce obțineți rezultate, aceasta poate fi extrem de benefică pentru hotel și poate aduce mulți clienți noi!
3. ASIGURĂ-TE CĂ PAGINILE SE ÎNCARCĂ RAPID
Aruncă o privire bună pe site-ul hotelului. Este plin de fotografii cu camerele, facilitățile și locația? Dacă da, nu este un lucru rău: fotografiile sunt o parte crucială a proiectării site-ului web a hotelului. Cu toate acestea, toate aceste fotografii ar putea determina site-ul web să se încarce încet și asta vă poate dăuna SEO.
O mică parte din cât de bine se situează site-ul se bazează pe cât de rapid se încarcă paginile. Acest factor are două aspecte: în primul rând, Google ia în considerare cât timp durează serverul site-ului hotelului pentru a răspunde atunci când încearcă să încarce o pagină; dacă este nevoie de foarte mult timp pentru a livra prima bucată a paginii respective, clasamentul poate scădea. În al doilea rând, deoarece turiştii sunt foarte nerăbdători online, dacă site-ul web necesită mult timp pentru a se încărca, s-ar putea să se obosească să aștepte și să plece imediat. De asemenea, Google poate detecta acest comportament și îl poate include și în clasament.
Dacă site-ul web este foarte bogat în media, luați în considerare reducerea imaginilor pe fiecare pagină sau comprimarea acestora pentru ca paginile să se încarce mai rapid.
4. SCRIEȚI CONȚINUT BOGAT ÎN CUVINTE CHEIE, FOARTE RELEVANT
O altă strategie pe care o poți utiliza pentru a vă îmbunătăți SEO implică crearea de conținut. Prin conținut, vorbim despre pagini la fel ca aceasta – articole informative, postări pe blog sau alte funcții care pot atrage turişti care caută informații sau încearcă să găsească ceva online.
Conținutul poate fi o parte uriașă a strategiei SEO, deoarece oferă un loc minunat pentru a plasa cuvintele cheie. De exemplu, dacă ai dori să te poziționezi foarte bine pentru o expresie precum „hotel de lux din România”, trebuie să scrii o pagină care conține acea frază de câteva ori.
Ia în considerare: consumatorii care cercetează subiecte mai largi, legate de călătorie, ar putea avea nevoie de un hotel, nu? Așadar, dacă poţi scrie un articol despre obiectivele turistice sau ce trebuie să facă în oraş, puteți clasifica unele dintre cuvintele cheie conținute acolo – cum ar fi „obiective turistice Braşov” ș.a.m.d.. În final închideți articolul cu un apel la acțiune pentru hotel, poți constata că persoanele care sunt deja interesate să călătorească în zona ta, le va fi mai convenabil să rezerve un sejur acum că sunt deja pe site-ul hotelului.
5. ACHIZIȚIONAȚI LINKURI DE PE ALTE SITE-URI WEB
Cele patru sfaturi SEO hoteliere pe care le-am prezentat până acum au fost destul de fundamentale. Totuși, acesta din urmă este destul de avansat și este destinat celor care conduc un hotel pe o piață foarte saturată, unde există multă concurență.
Unul dintre cei mai mari factori pe care Google ia în considerare atunci când decide modul de clasare a site-urilor pentru orice termen de căutare dat este numărul de link-uri pe care fiecare site le indică. Un site care are o mie de legături îndreptate spre el de pe diferite site-uri web are o șansă mai bună la clasarea nr. 1 decât un site care are doar zece link-uri. Practic, cu cât este mai popular și mai discutat despre site-ul web, cu atât este mai probabil ca Google să te plaseze pe primul loc.
Acest factor a dus la o practică cunoscută sub numele de link building. Crearea de link-uri presupune achiziția de link-uri către site-ul web de pe alte site-uri. Poate implica o serie de tactici, cum ar fi cererea directă de link-uri, postările pe alte bloguri sau crearea de conținut viral care atrage în mod natural link-uri.
Cu toate acestea, o modalitate prin care hotelurile pot realiza acest lucru este să facă ceva demn de știri și să contactăm presa despre aceasta – de exemplu, notificând presa despre un eveniment sponsorizat de hotel, schimbări de camere, o extindere etc.