Marketingul hotelier reprezintă o analiză web complexă, programe, site-uri și sisteme de rezervări. Pentru ca marketingul tău să funcționeze la maxim, toate sistemele trebuie să funcționeze în parametrii. Din păcate, în timp lucrurile se schimbă, nu mai funcționează, sau pur și simplu sunt uitate. Unul dintre aspectele adesea uitate ale marketingului hotelier este să verifici ceea ce „crezi” că nu funcționează. Când faci acest lucru, mai mult ca sigur vei descoperi că ai mare nevoie de ajutor.
În istoria SEO Cherry, am construit și optimizat zeci de site-uri, sisteme de rezervări sau campanii de marketing. De asemenea, am găsit câteva lucruri care par să nu funcționeze de la sine. Aceste 7 lucruri trebuie verificate, pentru a te asigura că eforturile de marketing sunt eficiente. Vă recomandăm să testați toate sistemele cel puțin trimestrial, iar această listă de verificare îți va oferi un start excelent.
7 greșeli întâlnite în marketingul hotelier
- Ghid SEO 2025: Hoteluri si Pensiuni
- Marketing Hotelier şi Creare Site Hotel
- 5 sfaturi SEO esențiale pentru site-urile hoteliere
- Servicii Web Design
1. Sistemul de colectare a e-mailurilor
Pâlnia de vânzări principală la orice hotel se bazează pe E-mail Marketing. Una dintre cele mai frecvente probleme pe care le găsim atunci când evaluăm site-uri noi este că unul sau mai multe dintre instrumentele lor de colectare a e-mailurilor pur și simplu nu funcționează. Acest lucru poate fi cauzat de un câmp care nu mai există sau de o locație a bazei de date care s-a schimbat.
Soluție: Testează formularele
Nu știi de unde să începi dacă nu testezi. Aceasta înseamnă să parcurgi fiecare formular de pe site cel puțin la fiecare trimestru și să îl completezi. Apoi, asigură-te totul apare unde ar trebui, fie că este vorba despre sistemul CRM, sistemul de e-mail, baza de date a site-ului sau un destinatar nou.
2. Site-ul nu mai este compatibil cu dispozitivele mobile
Orice agenție de marketing hotelier adaugă constant conținut; articole noi, galerii foto, instrumente de planificare și multe altele. Cu toate acestea, uneori, aceste noi trucuri de marketing hotelier ajung să ne păcălească, deoarece nu funcționează atât de bine pe multitudinea de telefoane, tablete și ecrane la care ne-am aștepta. Am descoperit că aceasta este o problemă foarte frecventă, cele mai frecvente probleme fiind:
- Conținutul cu lățime fixă nu se reduce la lățimea corectă a telefonului
- Pop-up-uri care apar pe dispozitivele mobile
- Butoanele și textul se suprapun
- Sistemele video nu funcționează
Soluția: verifică accesând site-ul de pe telefonul tău mobil
3. Fotografii care nu mai sunt de actualitate
Fotografiile vechi sunt un fapt frustrant al marketingului. Cu toate acestea, dacă ai făcut recent o ședință foto a proprietății, este foarte important să actualizezi fotografiile online… peste tot. De obicei, vedem că hotelurile au fotografiile corecte pe site-ul lor principal sau pe site-uri de rezervări. Deși, de multe ori, uităm să verificăm rezultatele căutării din Google, Bing sau Trip Advisor.
Soluția: Efectuați un audit foto
4. Verifică valabilitatea domeniului
Știi cum te simți când îți dai seama că domeniul tău tocmai a expirat și nu ai idee cum să te autentifici? Nu este frumos și de aceea vă recomandăm să vă conectați la Romarg sau la alt administrator de domeniu cel puțin o dată pe an pentru a vă verifica datele de expirare. Poate fi surprinzător, dar am descoperit că accesarea domeniului poate fi unul dintre pașii care consumă cel mai mult timp atunci când ajutăm un client nou să lanseze un site. De ce? Deoarece domeniile sunt ținute sub o securitate foarte strictă și dacă nu ști cum să te conectezi la cont, poate dura o săptămână sau mai mult pentru a obține acces.
Soluția: Conectează-te la contul domeniului tău
5. Contul de Google Anlaytics nu mai funcționează
Un lucru pe care l-am găsit, la propriu cu fiecare client, este că apar probleme de urmărire și atribuire. Contează cât de repede le prinzi și le repari.
Soluția: verifică statisticile zilnic
Dacă ai o problemă începe prin a te uita la toți indicatorii cheie de performanță (KPI) și asigură-te că aceștia sunt înregistrați în sistemul de analiză. Dacă este posibil, compară mai multe instrumente de urmărire, cum ar fi Conversiile în Google Ads cu Conversiile în GA4/Google Analytics pentru campania PPC sau statisticile TripAdvisor în comparație cu propriile statistici.
6. E-mailuri învechite pentru oaspeți
E-mailurile pentru oaspeți sunt cea mai eficientă modalitate de a genera venituri suplimentare de la oaspeții viitori, precum și șederi de retur de la oaspeții care pleacă. Adică dacă funcționează corect și prea des constatăm că e-mailurile clienților fie sunt depășite, fie nu sunt trimise deloc. De obicei, găsim una sau mai multe dintre problemele de mai jos cu aproape fiecare client pe care îl ajutăm:
- Reguli de trimitere incorecte sau erori care împiedică trimiterea unui mesaj
- Mesaje sau reclame incorecte care trebuie actualizate
- O lipsă generală de e-mailuri pierd oportunitatea de a crește afacerea
Soluția: Verifică e-mailurile oaspeților în mod individual
Fiecare e-mail, fie că este vorba de confirmare, modificare, anulare, upgrade de cameră, înainte de sosire sau după șederea, trebuie luat în considerare cu atenție ceea ce va fi cel mai util pentru un oaspete și va avea ca rezultat cea mai bună rată de conversie.
7. Încetinirea site-ului
Performanța site-ului este unul dintre cei mai importanți factori în clasarea site-ului și în potențialul de venituri online. Viteza site-ului mobil, în special, este ceea ce va face sau va reduce performanța. Din păcate, nu este suficient să te uitați la viteza site-ului atunci când lansezi un site nou; de asemenea, trebuie să-l monitorizezi în mod continuu. Am descoperit că și cele mai bune site-uri au obiceiul de a se degrada treptat în timp. Lucruri precum personalul care adaugă imagini mari, sisteme și probleme cu serverul pot duce la un site odată rapid, la unul care rulează lent.
Soluția: Configurează sisteme de monitorizare continuă
Monitorizarea performanței site-ului este de obicei sarcina gazdei sau a echipei web, totuși ar fi de folos să fii cu ochii pe această componentă critică a marketingului. Sisteme precum Google Lighthouse, Pingdom și altele îți permit să verifici performanța site-ului, precum și soluții excelente plătite pentru monitorizare și notificări 24/7. La SEO Cherry, ne bazăm pe mai multe soluții plătite pentru a ne monitoriza și a ne avertiza atunci când site-urile au probleme.
BONUS: Ai uitat să faci ceva nou!
Un bun marketer știe că munca nu se termină niciodată și ar fi bine să te miști dacă speri să rămâi înainte. O greșeală pe care o vedem că se întâmplă din când în când este că hotelierii devin mulțumiți și nu inovează. De obicei, vedem acest lucru de la liderii de piață care au una dintre cele mai bune proprietăți din zonă și se bazează prea mult pe a fi proactiv. Indiferent dacă ești una dintre proprietățile de top sau dacă ești la început, soluția pentru a învinge concurența este mai întâi să te asiguri că nu faci greșelile de mai sus și apoi să încerci mereu ceva nou.
Soluția: Distribuie o parte din bugetul de marketing pentru inovare
Ești gata să crești rezervările directe ale hotelului? Contactează SEO Cherry astăzi pentru un Audit SEO Gratuit, cu recomandări personalizate despre cum să reduceți dependența de Booking.com, Expedia.com, AirBnb.com sau Travelminit.ro.