Optimizarea căutării pentru o afacere mică este aproximativ 90% similară cu cea a unei companii mari. În acest articol, ne vom concentra pe restul de 10%, lucrurile pe care o firmă mică trebuie să le facă diferit din cauza lipsei resurselor sau a puterii de cumpărare.
1. Construieşte-ţi propriul SEO
Dacă bugetul este una dintre constrângerile tale, atunci ar trebui să nu mai plăteşti serviciile de promovare online, încearcă să optimizezi site-ul SEO. Având cel puțin anumite cunoștințe despre SEO, vei fi într-o poziție mai bună pentru a negocia tarifele și pentru a monitoriza activitatea desfășurată.
Pentru a-ţi oferi o estimare aproximativă, iată tarifele tipice pentru optimizarea căutării:
Până la 499 LEI / lună – pentru o agenție care să gestioneze un site de concurență scăzută sau chiar locală;
Până la 999 LEI / lună – pentru o agenție care să gestioneze un site de concurență medie sau regională;
Până la 1999 LEI / lună – pentru ca o agenție să gestioneze un site de concurență înaltă sau naţională.
Vezi preturi promovare online şi optimizare SEO.
Deoarece majoritatea tehnicilor SEO sunt relativ ușor de implementat, aș spune să începi întotdeauna prin încercarea de optimizare a căutării pe cont propriu și apoi treci la o agenție SEO.
2. Află elementele de bază SEO
Tehnicile de optimizare a căutării au diferite grade de dificultate, dar majoritatea nu necesită abilități speciale și pot fi ridicate de aproape oricine. Cel mai bun loc pentru a începe să afli despre practicile SEO este chiar la sursă, din Ghidul Starter SEO de la Google. Este plin de sfaturi detaliate, și de cele mai multe ori, este mult mai fiabil decât articolele SEO de pe net.
Ghidul Google poate părea copleșitor, așa că aș sugera tratarea acestuia, ca o listă de verificare și optimizarea pe zi. Ori de câte ori întâlniți ceva prea complicat, notaţi, pentru a putea fi raportat mai târziu la o agenție SEO.
Dacă ai nevoie de asistență suplimentară sau dacă ai atins un punct culiminant de unde nu mai poţi să treci, vei fi încântat să știți că SEO are una dintre cele mai sensibile comunități de pe web. Pentru orice întrebări legate de SEO, nu ezita să te adresezi comunității r / SEO de pe Reddit sau utilizatorilor forumului BlackHatWorld. Ori de câte ori primeşti sfaturi de pe forumuri, articole sau grupuri Facebook, asigură-te că îl verifici cu surse oficiale, de preferință Google.
3. Utilizează instrumente SEO
Când începi să citiți despre SEO, unele practici pot părea imposibile, necesitând o implementare tehnică complexă. Vestea bună este că majoritatea acelor practici pot fi puse în practică, fără nici o competență tehnică. Există o mulțime de instrumente, gratuite sau plătite, concepute pentru a simplifica diverse aspecte ale SEO.
Este posibil ca unele aspecte ale SEO să nu necesite nici măcar o atenție. La fel, toată lumea știe că obținerea unui certificat SSL este printre primele sarcini de optimizare a site-ului. Dacă ar trebui să procurați și să instalați propriul dvs. certificat SSL, ar fi o muncă de o zi întreagă. Dar nu mai trebuie să faci asta – certificatele SSL vin gratuit cu majoritatea pachetelor de găzduire, tot ce trebuie să faci este să alegi firma potrivită de găzduire.
În mod similar, optimizarea mobilă nu a fost nicio sarcină pentru un webmaster. Astăzi, tot ce trebuie să faci este să alegi o temă WordPress receptivă pentru site-ul tău. Sau, să zicem că doreşti să adaugi text alt la toate imaginile. Nu este nevoie să vizitezi fiecare pagină și să editezi codul HTML – trebuie doar să accesezi biblioteca media, faceți clic pe imagini și completați câmpul text alt – nu sunt necesare cunoștințe tehnice.
Desigur, alte sarcini, cum ar fi auditul site-ului web, cercetarea cuvintelor cheie, crearea de conținut și crearea de link-uri nu sunt la fel de ușor automatizate, dar există încă instrumente care te pot ajuta să faci asta:
Instrumente Google
Google oferă o mulțime de instrumente SEO gratuite și ușor de utilizat. Pentru cercetarea cuvintelor cheie și urmărirea cuvintelor cheie, Google oferă Planificatorul de cuvinte cheie , Google Tendințe și Consola de căutare , în timp ce diverse aspecte ale optimizării paginilor pot fi testate și optimizate folosind testul Mobile-Friendly , PageSpeed Insights , Structed Data Markup Helper și Structurat Data Testing Tool .
Alte instrumente
Există o mulțime de alte instrumente SEO pe piață, fiecare cu punctele tari și punctele slabe ale acestora, iar cele mai multe cu un preț ridicat. Dacă doreşti cu adevărat să utilizezi oricare dintre aceste instrumente, dar nu aveți fonduri, sugestia noastră ar fi să exploatați perioadele de încercare. Dacă perioada de încercare este de o săptămână, atunci setează o săptămână de distanță, fă cât de mult SEO permite instrumentul și apoi anulează abonamentul. Asigură-te că descarci toate cuvintele cheie cercetate și rapoartele de audit pentru a le utiliza dincolo de perioada de încercare.
4. Alege cuvinte cheie mai ușoare
Nu este indicat pentru afacerile mai mici să apeleze la cuvinte cheie extrem de competitive. Aceste cuvinte cheie sunt surprinse de mult timp de către afacerile mai mari, mai bine optimizate, şi va fi nevoie de un efort neobișnuit pentru a te clasifica mai sus.
În schimb, caută cuvinte cheie mai puțin populare care au fost trecute cu vederea de concurenți. Aceste cuvinte cheie nu vor furniza o mulțime de trafic, dar vă vor permite să câștigați un punct în clasament. Și după ce construiți puterea site-ului web cu ajutorul acestor cuvinte cheie ușoare, puteți încerca clasarea pentru ceva mai competitiv.
Pentru a găsi aceste cuvinte cheie inițiale, execută cercetarea cuvintelor cheie cu un volum mic de căutare.
5. Joacă-te cu punctele tale forte
Când ai început afacerea, ai avut un anumit avantaj în faţa concurenților. Ar fi putut fi un serviciu mai bun sau o gamă mai bună de produse, dar orice ar fi, aceasta trebuie reflectată în strategia de optimizare a căutării.
De exemplu pentru SEO Bucuresti, iţi spunem ca avantajul competitv al unui „magazin de biciclete pegas” din zona Vitan, înainte de optimizarea pentru cuvintele cheie generice, cum ar fi „magazin de biciclete vitan” sau „magazin biciclete bucuresti”, trebuie să fie optimizat pentru cuvintele cheie avantajoase, precum „biciclete pegas vitan ” sau „biciclete romanesti vitan”.
6. Potriveşte conținutul şi cumpărătorii
Să continuăm cu exemplul magazinului de biciclete. Eşti un biciclist cu experiență, locuieşti în zona Bucureşti, Vitan, îţi lansezi propriul magazin, creezi un site web, adaugi o secțiune de blog și intenționezi să îţi stabileşti autoritatea pentru ciclism scriind despre lucruri interesante, cum ar fi istoria ciclismului, cele mai bune trasee din zona, evenimente de ciclism și povești despre clienți.
Problema este că citirea despre chestii interesante nu tine loc cumpărători. Lucrurile mișto sunt cu siguranță distractive, te ajută să construiești o comunitate și să păstrezi clienții existenți, dar nu te ajută să vinzi biciclete, care este principala ta preocupare în acest moment. Din păcate, ca o companie mică, nu îți poți permite să scrii despre lucruri interesante până nu creezi suficient conținut pentru a genera un flux constant de vânzări.
Deci, atunci când dezvolți planul inițial de conținut, asigură-te că fiecare bucată de conținut are şi o parte pentru cumpărător. În general, conținutul ar trebui să fie proiectat pentru a satisface una dintre aceste trei intenții de căutare:
Intenție informațională
Încă de la începutul căutării cumpărătorului, clienții potențiali vor să afle despre tipurile de produse și proprietățile produselor. Folosesc interogări de formă lungă, cum ar fi „ cum să alegi o bicicletă”, „ce face o bicicletă bună”, „tipuri de biciclete ” sau „ cum să mărim o bicicletă ”. Această intenție este cel mai bine îndeplinită cu ghiduri detaliate.
Intenția de investigație
După ce potențialii clienți își vor da seama de soiurile generale pe care le produce produsul, ar dori să investigheze soiul de care sunt interesați cel mai mult. În această etapă, căutătorii folosesc interogări precum „cele mai bune biciclete”, „bicicletele de top sub 1000 de lei” sau „revizuirea bianchi pist”. Această intenție este cel mai bine satisfăcută de recenzii sau liste de produse.
Intenție de cumpărare
În cele din urmă, pe măsură ce cercetătorii se apropie de achiziție, vor folosi interogări precum „ prețul bicicletă xzy”, „model bicicleta xzy bucuresti” sau „bicicletele xzy la vânzare ”. Această intenție este cel mai bine îndeplinită cu paginile de categorii și produse din catalog. Sfat: Dacă un utilizator vizitează o listă, însoțește fiecare bicicletă cu un link către o recenzie detaliată. La rândul său, fiecare recenzie ar trebui să fie legată de pagina produsului.
7. Optimizează căutarea locală
Termenul „SEO pentru fime mici ” este adesea utilizat „SEO local”. Cu cât afacerea este mai mică, cu atât este mai mult legată de o anumită zonă şi ar trebui să îţi optimizezi prezența online pentru căutarea locală.
Compania mea Google
Dacă ai putea face un singur lucru pentru optimizarea SEO locală, ar trebui să soliciţi înregistrare pe Compania mea Google (GMB). GMB este propriul director de afaceri Google și sursa principală de informații despre firma ta. Completarea acestei înregistrări te introduce pe hărțile Google, te împinge în rezultatele căutării locale și te face să fii candidat la pachetul local în rezultatele căutării – are grijă de aproximativ 90% din SEO-ul tău local. Tot ce trebuie să faci este să accesezi pagina GMB, să revendici sau să creezi lista firemi, apoi urmăreşti sugestiile Google:
Local schema markup
Al doilea element cel mai important al SEO local este aplicarea marcajului schemelor de afaceri locale pe site-ul tău. Practic, este o colecție de etichete HTML care ajută motoarele de căutare să extragă informații despre adresa ta, numărul de telefon, e-mail-ul și programul de lucru. Aceste tipuri de semnale îţi consolidează relevanța locală cu Google, precum și cu alte motoare de căutare.
Postările Off-Page
Postările Off-Page sau cum SEO numeşte o listă a detaliilor afacerii pe platforme terțe, cum ar fi directoarele de afaceri și rețelele sociale. Cu cât aveți mai multe postări (vorbim de sute sau mii) cu atât te clasifici mai bine pentru rezultatele căutării locale.
Deși există puține dovezi cu privire la postările Off-Page care influențează clasamentul, aș sugera în continuare completarea profilului de afaceri pentru directoarele de afaceri cheie și rețelele sociale din zona ta, exemplu Facebook, Instagram sau LinkedIn. Nu pentru că aceste referințe v-ar ajuta clasamentul prea mult, ci pentru că aceste platforme sunt motoare de căutare la propriu și unii oameni le folosesc pentru a căuta afaceri locale.
Calibrarea instrumentului
Dacă utilizezi instrumente SEO, asigură-te că sunt setate să analizeze rezultatele căutării din zona ta. Acest lucru este important în special pentru cercetarea cuvintelor cheie și urmărirea rangurilor, deoarece rezultatele pot varia semnificativ în funcție de locul în care cauți.
8. Gestionează recenziile clienţilor
Când abia începi, Google va fi prudent cu privire la afacerea ta și va căuta semne dacă poate avea încredere. Unul dintre cele mai puternice dintre astfel de semne este numărul de recenzii GMB și ratingul general.
Încurajează clienții să-ți lase recenzii pozitive dacă vezi că sunt mulțumiți de produsul/serviciul tău.
Asigură-te că răspunzi la toate recenziile într-o manieră non-generică și ai grijă deosebită de recenziile rele. Unii dintre potențialii clienți vor căuta aceste recenzii proaste și vor judeca afacerea în funcție de modul în care au fost tratate recenziile, așa că faceți întotdeauna tot posibilul pentru a descalifica situația într-un mod grațios. Și, cine știe, recenzorul ar putea decide să-și schimbe ratingul ca urmare a răspunsului.
În concluzie
Fără bugetul unei companii și fără inerția unui brand consacrat, nu este loc pentru erori. În cazul în care companiile mai mari își pot permite să plătească pentru servicii SEO cu randament redus, să creeze conținut de dragul conținutului și să ignore o revizuire ocazională proastă, afacerile mai mici pot ajunge să plătească scump una ca asta. În acest scop, SEO pentru afacerile mici se referă la maximizarea fiecărei oportunități.