Algoritmii de funcționare a motoarelor de căutare pe internet se schimbă în mod regulat. Pentru a fii pe prima pagina în căutării trebuie să se cunoască toate noutățile. În acest scop, specialiștii SEO își modifică strategiile în mod continuu pentru a se adapta la tendințele actuale și pentru a menține eficiența serviciilor. Totuși, ce tendințe SEO sunt populare în 2024?
Ce este SEO? Tendințe în 2024
Poziționare sau totul despre conținut de calitate
De câțiva ani, specialiștii SEO știu că tot ceea ce ține de conținutul unui site are un impact asupra poziției în Google. Ar trebui să respecte regulile specifice, să aibă lungimea potrivită și frazele cheie plasate în locurile potrivite.
În 2022, a apărut o actualizare a motorului de căutare Google numită ”Actualizare de conținut util”. Aceasta a crescut valoarea conținutului bun, forțând proprietarii de site-uri web să investească în text compatibil SEO. Pregătirea unui astfel de conținut pentru ar trebui făcută de specialiști familiarizați cu modul în care funcționează algoritmii Google. Iar acest proces de optimizare pentru motoare de căutare să asigure o bună vizibilitate a site-ului în lista rezultatelor disponibile.
Fragmente bogate SEO sau date structurate
Motorul de căutare Google prezintă nu numai adresele site-urilor web, ci și scurtele descrieri și titluri ale acestora, denumite metadate. De ceva timp, rezultatele au fost prezentate și într-o formă extinsă. Unele pagini prezentate de Google sunt îmbogățite cu anumite detalii, precum:
- Numărul de stele conform evaluărilor clienților.
- Informații despre produse.
- Evenimente planificate.
- Întrebări și răspunsuri.
În ultimele luni, utilizarea fragmentelor bogate și a multor ranking factors a devenit foarte populară, iar această tendință continuă. Acest tip de informații ajută utilizatorii să obțină informații importante fără a fi nevoiți să acceseze site-ul web. Rezultatele Google extinse duc adesea la creșterea numărului de click-uri pe site.
SEO și social media
În ultimii ani, multe companii s-au concentrat pe activitățile de social media. Acestea includ portaluri precum Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Specialiștii SEO analizează algoritmii anumitor pagini, ajustându-și strategia la performanța lor. Se preconizează că publicitatea pe rețelele sociale în 2024 ar putea deveni și mai importantă decât înainte.
Google Multisearch
În 2022, Google a introdus sistemul Multisearch, adică opțiunea de a căuta rezultate prin încărcarea unei imagini. Motorul de căutare analizează fotografia, arătând puncte din zona în care pot fi găsite produse similare. Utilizatorii pot folosi, de asemenea, opțiunea de a combina imaginile cu căutarea de text.
Google Multisearch este o soluție destul de nouă, așa că lunile următoare vor determina popularitatea acesteia. Este o soluție concepută special pentru sectoare precum modă, cosmetică, natură și călătorii.
Generator de conținut AI
Generatoarele AI, adică inteligența artificială care este capabilă să pregătească texte pe baza liniilor directoare oferite de utilizator, sunt, de asemenea, o nouă invenție. Lunile următoare vor arăta ce impact are conținutul creat automat de AI asupra funcționării motorului de căutare Google. Aceste texte pot perturba funcționarea cunoscută până acum a algoritmilor de căutare.
În ultima perioadă au avut loc premierele multor instrumente care folosesc AI. La ce pot fi de folos? Unde se va folosi AI în 2024?
- Atunci când alegi fraze cheie – atât pentru promovare, cât și pentru crearea de conținut
- Pentru planificare și creare de conținut
- Când se analizează datele și statisticile site-ului
- Pentru a automatiza legătura
- Pentru a planifica o strategie de promovare a site-ului web
- Pentru optimizarea tehnică a site-ului
Atât de multe aplicații nu înseamnă că va fi mai ușor să înlocuiești un specialist SEO sau un copywriter. Aceste instrumente și programe sunt concepute pentru a accelera și îmbunătăți procesul SEO, oferind utilizatorilor un conținut și mai bun și îmbunătățindu-și experiența pe un site web.
În vremuri nesigure, flexibilitatea poate ajuta
Nu există nicio îndoială că 2024 va fi o provocare economică majoră pentru majoritatea antreprenorilor și companiilor. De aceea, activitățile SEO trebuie să se adapteze dinamic și, dacă este necesar, să fie gata să schimbe întreaga strategie, motiv pentru care este atât de important să alegi serviciul potrivit pentru site-ul tău și să se țină cont de top seo trends.
În 2024 vor fi disponibile și mai multe instrumente și tehnologii care nu numai că vor facilita optimizarea timpului de lucru, dar vor ajuta și la ajustarea strategiei de promovare la intențiile utilizatorilor.