Ce este mai exact „conținut duplicat”?
Când conținutul – și mai precis un text din conţinut – apar în diferite locuri de pe internet, identice sau în mare parte identice, atunci avem de-a face cu conținut dublu sau duplicat. Prin „diferite locuri” înțelegem adrese URL diferite, acelasi site sau pe diferite site-uri.
Dar nu se termină aici. Uneori există atât o versiune cu „www”, cât și una fără, cu același conținut. Acest lucru se califică și ca conținut duplicat. Același lucru este valabil și pentru o versiune a unui site cu un http protocol, existent lângă o versiune cu un https protocol.
Uneori, conținutul duplicat pe diferite site-uri web este inevitabil
Este o problemă pentru magazinele online atunci când copieză literalmente conținut tehnic și / sau de altă natură de pe site-urile furnizorilor de produse. În realitate, Google recunoaște cu ușurință aceste scenarii și nu le va considera drept conținut duplicat. Dar adresele URL ale furnizorilor sunt cele originale și de obicei se vor clasa mai sus în rezultatele căutării. Pentru a ajunge la poziții de rang înalt, proprietarii de magazine web vor trebui să investească în conținut suplimentar unic, pentru a-și optimiza paginile web.
Același lucru este valabil și pentru comunicatele de presă adoptate de diferite site-uri web și chiar pentru postările de pe blog: atâta timp cât Google poate identifica versiunea originală, acest lucru nu va cauza probleme.
De ce Google consideră conținutul duplicat o problemă?
Pentru motoarele de căutare precum Google, fiecare adresă URL reprezintă o pagină web separată. Două sau mai multe adrese URL cu conținut aproape identic este ceva la care Google nu-i place. Încercarea de a manipula rezultatele căutării prin utilizarea conținutului duplicat nu este singurul motiv pentru care Google se încruntă la duplicarea conținutului. Această strategie nu mai funcționează oricum, între timp Google a devenit mult mai inteligent.
Mai important este că Google trebuie să decidă care pagină va obține cea mai înaltă poziție în rezultatele căutării. Poziționarea paginilor în apropierea celorlalți nu este o opțiune: utilizatorii Google care fac clic pe un link, revizuiesc conținutul, revin la rezultatele căutării, fac clic pe linkul următor și apoi văd același conținut, au ceea ce Google numește o „proastă” experiența a utilizatorului. Acesta este ceva ce motorul de căutare încearcă să evite.
În cel mai bun caz, Google se va asigura că site-ul sau adresa URL de obicei cea mai veche, obține un clasament normal și meritat. Cealaltă adresă URL sau site cu conținut duplicat va apărea în rezultatele căutării mult mai jos. Dacă există o cantitate surprinzătoare de pagini sau adrese URL cu conținut duplicat, în special pe același site, Google va deveni foarte suspect, ceea ce va afecta cu siguranță valoarea site-ului.
Mai multe site-uri web cu nume de domenii diferite, dar cu conținut identic, este o idee bună?
Unii proprietari de site-uri web cred că au descoperit Sfântul Graal pentru a domina prima pagină a rezultatelor căutării Google: creeza un site cu conținut remarcabil pentru cuvinte cheie și apoi utilizeaza acel conținut pe alte 9 site-uri web cu nume de domenii diferite. Cu toate acestea, acest lucru pur și simplu nu funcționează.
Cu un pic de noroc, cel mai vechi domeniu ar putea ajunge la o poziție mai înaltă în Google, dar toate celelalte pagini vor fi cu siguranță împinse de motorul de căutare, frecvent pe diferite pagini simultan.
Conținut duplicat accidental
Câteva cazuri în care proprietarii de site-uri web cu cele mai bune intenții se luptă cu conținut duplicat:
- Un nou site web cu un nou nume de domeniu
Uneori, o schimbare drastică la un site web nu poate fi evitată, de exemplu, atunci când doreşti să faci site-ul prietenos pentru mobil. Unii oameni optează imediat pentru un nou nume de domeniu. Adesea noțiunea este: „Voi părăsi vechiul site, odată ce noul va intra online, va urca treptat în rezultatele căutării până când va ajunge la urmă cu cel vechi”. Din păcate, Google are un punct de vedere diferit și va păstra noul site web cât mai departe de cel vechi.
Schimbarea numelui de domeniu atunci când site-ul deține deja poziții de rang înalt pentru cuvinte cheie importante nu este de fapt niciodată o idee bună: este posibil să pierdeți irevocabil aceste poziții bune. În acest caz, este o idee mai bună să lăsați online adresele URL ale vechiului site web, FĂRĂ conținutul original, dar cu o redirecționare permanentă (301) către adresa URL similară a noului site web.
Dacă totul merge bine, în timp util Google va înregistra că vechea adresă URL a fost de fapt înlocuită cu una nouă și va face ea însăși comutatorul. Ține cont de faptul că acest lucru nu funcționează întotdeauna și, dacă nu, vor exista probabil fluctuații grave în poziții.
Atunci când creezi un nou site, este de fapt mult mai oportun să optimizezi temeinic conținutul textual.
2. Trecerea de la un www web către unul fără sau de la un http protocol la un https protocol.
Între timp ai putea lua în considerare ca majoritatea browserelor sunt suficient de inteligente pentru a adăuga www. Dar, de multe ori proprietarii de site-uri web doresc şi să adauge www.
Ambele scenarii funcționează așa cum este descris mai sus: Google „vede” două adrese URL diferite, una cu „www” și una fără, și va da cea mai mare valoare site-ului mai vechi. Tot aici cea mai bună abordare este păstrarea ambelor versiuni ale adresei URL, cea „www” și / sau „http” FĂRĂ conținut și CU o redirecționare permanentă către versiunea fără „www” și / sau cu „https”. Dar și aici pozițiile ar putea fluctua destul de puțin.
- Conținut duplicat inevitabil în cadrul site-ului / magazinului online
Uneori este aproape imposibil să eviți să apară segmente pe diferite pagini web ale site-ului tău cu conținut aproape identic. Acest lucru poate fi cauzat de CMS (sistemul de gestionare a conținutului) pe care îl utilizezi: nu fiecare CMS este suficient de adecvat pentru a evita conținutul duplicat. Dar există o mulțime de alte scenarii imaginabile în care este greu să eviți conținutul duplicat.
Nu trebuie să îţi faci griji, acest lucru poate fi rezolvat cu așa-numita „etichetă canonică”, dar mai multe despre acest lucru într-un alt articol de pe blog.