Cum să înveţi SEO de la zero? În acest Ghid încercăm să te învățăm toate elementele de bază ale procesului de optimizare SEO, elemente pe care trebuie să le cunoști pentru a te clasa pe prima pagina Google. SEO nu este o abilitate dificilă, dar poate fi dificil de învăţat. Problema este cantitatea mare de informații pe care o găseşti atunci când cauţi un ghid seo de la zero.
Cum să înveţi SEO de la zero
- SEO Gratuit: Ghid Optimizare în 2021
- Ghid SEO 2021: Hoteluri si Pensiuni
- Ghid SEO Backlink: 12 factori care determină un profil
- Marketing Hotelier şi Creare Site Hotel
- 54 Statistici SEO care vor avea impact asupra afacerii în 2021
Site web pentru SEO
Dacă doreşti să înveţi SEO trebuie să îţi optimizezi propriul site web. Dacă încă nu ai un site web şi doreşti să înveţi SEO ca un profesionist, este de recomandat să lansezi unul pentru a putea practica. Prima şi prima dată trebuie să faci un blog WordPress pe un subiect care eşti informat. În continuare ne putem alatura unui program de afiliere, prin postarile noastre trebuie să vedem dacă putem determina vizitatorii să convertească.
Nu este recomandabil să studiezi Ghidul „Cum să înveţi SEO de la zero” fără a pune în practică ceea ce faci. Aproape tot din ceea ce este predat în cursurile de SEO este fie învechit, fie nu va funcționa la fel pe site-ul tău. Singura modalitate fiabilă de a învăța SEO este practicând SEO.
Odată ce îţi optimizezi site-ul web și reuseşti să obţii câteva pagini de clasare, proiectul va servi drept CV. Vei putea să-l trimiteți potențialilor clienţi sau chiar prietenilor de la locul de muncă, să demostrezi de fapt abilitățile tale SEO – acesta este un mod de a găsii primii clienţi.
Informații SEO
Problema cu SEO nu este lipsa de informații. Dimpotrivă, există de fapt prea multă informațe despre fiecare aspect al SEO și poate fi dificil pentru un începător, să facă diferenţa dintre bine şi rău. Este important să faci distincția între cele două înainte de a începe să pui în aplicare sfaturile cuiva.
Înțelege informațiile contradictorii
Dacă petreci chiar și o zi învățând SEO, vei observa că există o mulțime de sfaturi contradictorii. Unii spun despre conținut că ar trebui să aibă 2000 de cuvinte, alții spun că lungimea conținutului nu contează. Unii spun despre comportamentul utilizatorului, că este un factor de clasare, alții despre asta că nu este adevarat şi nu trebuie luat în considerare. În cine să avem încredere?
Ei bine, principalul lucru de înțeles este că există două surse de informații. Prima sursă este de la Google însuși – este o sursă White Hat SEO. Iar cealaltă sursă sunt oamenii care încearcă să obțină un avantaj nedrept în căutările Google şi se numeste Black Hat SEO.
Problema cu Google. Google se bazează pe posibilitatea de a găsi conținut de calitate și spune că va pedepsi pe oricine încearcă să păcălească algoritmul prin Black Hat SEO. Adevărul este că Google nu este la fel de bun la prinderea celor care încearcă să obţină avantaje prin această metodă. Există o mulțime de tactici de spam vechi care încă funcționează în SEO, în ciuda faptului că au fost scoase în afara legii de Google. Așadar, există un sentiment general de neîncredere între Google și experţii SEO.
Problema SEO este că niciuna din sursele de mai sus nu are acces la algoritmul de căutare Google. Deci, experţii SEO nu știu cu adevărat cum funcționează o căutare. Putem observa, rula campanii, putem încerca unele date și putem face anumite ipoteze. Dar nu putem fi niciodată 100% siguri dacă ceva este un factor de clasare pentru Google.
Urmăreşte Instrucţiunile oficiale ale Google
Există, de obicei, un decalaj între Whit Hat SEO şi Black Hat SEO. Dar, de-a lungul anilor, Google a reușit să facă față majorității amenințărilor.
Dacă doreşti să obţii un avantaj din Black Hat SEO, te sfătuim să renunţi la orice practică in acest sens. Probabil că va funcționa, dar succesul tău va fi de scurtă durată. Și, pe măsură ce algoritmul Google se îmbunătățește, rişti sancțiuni severe, până când site-ul web nu mai apare în căutare.
Dacă doreşti să optimizezi o strategie SEO durabilă, cel mai bine este să urmați instrucțiunile oficiale ale Google.
Obțineți o sursă de informaţii SEO
Chiar dacă Google acoperă aproape toate aspectele SEO, uneori instrucțiunile sale pot fi generice. După ce ai citit un sfat de la Google, te intrebi adesea cum faci asta de fapt? Poți apela la experți SEO din grupuri Facebook, cum ar fi Optimizare SEO, cel mai bune grup SEO din Romania, acolo vei găsi sfaturi de implementare, cele mai bune practici și studii de caz.
Furnizorii de software SEO. Ceea ce îi deosebește de experții SEO este că au acces la seturi mari de date. Analizând aceste date, ei pot vedea ce tactici de optimizare sunt mai sustenabile. Cele mai notabile bloguri SEO includ cele de la Moz, Ahrefs, Semrush sau SearchPilot şi desigur propriul nostru blog de SEO.
Bloggerii SEO pot fi surse bune de informații, dar numai dacă le alegi pe cele potrivite. Există o mulțime de sfaturi de rahat, chiar și printre unii dintre cei mai populari influenceri SEO, așa că verificați întotdeauna dacă afirmațiile făcute de bloggerii SEO sunt susținute de alte site-uri. Dintre sursele de încredere, aș dori să evidențiez searchenginejournal.com, searchengineland.com, backlinko.com și seobythesea.com.
Pentru mai multe surse de Optimizare SEO, asigură-te că o să consulţi şi learningseo.io.
Alătură-te unei comunități SEO
Dacă nu pare să găsiți un răspuns la o întrebarea despre SEO, poți apela întotdeauna la una dintre comunitățile SEO. Există o mulțime de oameni prietenoși, foarte avizați și, în general, bucuroși să ajute. Pe Reddit, există r / SEO și r / bigseo, în timp ce pe Facebook recomand unul dintre grupurile private SEO, precum SEO Signals Lab, Affiliate SEO Mastermind, The Proper SEO Group, White Hat SEO sau Optimizare SEO România.
Urmăreşte un plan de optimizare
Optimizarea SEO se face de obicei în etape, iar aceste etape sunt aranjate într-o anumită ordine. Există unele dezbateri cu privire la câte etape distincte există în SEO, dar logica este întotdeauna aceeași: pregăteşte site-ul web, crează conținut adecvat, optimizează conținutul.
SEO tehnic
SEO tehnic se referă de obicei la optimizarea la nivel de site și include lucruri precum structura site-ului, structura URL-urilor, indexarea, accesarea crawlere, securitatea și optimizarea mobilă, printre altele.
Multe dintre deciziile legate de SEO tehnic trebuie luate înainte chiar de a lansa un site web. Dacă ai deja un site, este recomandat să efectuezi un audit tehnic complet înainte de a continua cu următoarea etapă. Optimizarea tehnică este baza pentru toate celelalte etape din optimizarea SEO, deci trebuie să te asiguri că site-ul web are o structură de bază bună.
Analiza cuvintelor cheie
Odată ce partea tehnică a site-ului este în optimizată, este timpul să adaugi conţinutul. Aceasta este partea în care analizăm cuvinte cheie pentru a găsi subiectele populare în căutarea Google. Scopul este de a găsi cuvinte cheie care au un volum mare de căutari, care au o concurență redusă față de alte site-uri și care sunt relevante pentru nișa noastră. Odată ce ai ales câteva zeci de cuvinte cheie pentru a începe, este timp să creezi paginile web în jurul lor.
Există multe abordări diferite pentru cercetarea cuvintelor cheie și poate deveni destul de nuanțată, dar vestea bună este că majoritatea acestor abordări sunt automatizate. Puteți găsi o mulțime de instrumente, plătite sau gratuite, care vă vor oferi cuvintele cheie potrivite la simpla apăsare a unui buton.
Optimizare On-Page
Odată ce eşti gata să publici conținutul pe site-ul web, este timpul să aflați despre optimizarea on-page. Nu este cea mai bună idee să copiaţi de pe alte site-uri – este necesară o formatare foarte specifică pentru ca pagina să devină eligibilă pentru rezultatele căutării, mai ales dacă doreşti să ajungi pe prima pagina Google.
Cum să înveţi SEO de la zero
Optimizare Off-Page
Deci, după ce ai publicat o cantitate suficientă de conținut pe site-ul web, este timpul să faci o pauză și să treci la SEO Off-Page. Nu îţi face griji, majoritatea sunt lucruri destul de simple.
Conținutul este doar un lucru la care Google se uită atunci când decide cum să claseze o pagina web. Celălalt lucru important este procesul de autoritatea site-ului pe web. Ce alte site-uri menţionează marca sau pagina ta? Ai o pagina pe wiki? Profilui de socializare? Ai adaugat descrieri pe directoare locale?Când se fac corect toate cele menţionate mai sus, aceste lucruri vor contribui la Domain Autority.
Link building
Construirea de linkuri face parte din punct de vedere tehnic din SEO Off-Page, dar este o parte atât de mare încât merită o secțiune proprie. Ori de câte ori alte site-uri web fac link către conținutul tău, Google îl vede ca pe un vot în favoarea ta. Și cu cât obți mai multe dintre aceste voturi, cu atât este mai ridicat gradul de conținut.
SEO avansat
Lucrurile pe care le-am discutat până acum tin aproape toate de SEO. Dar, dacă aveți energie pentru a face mai mult, poate vă pot interesa câteva activități mai avansate. Există câteva părți ale SEO care au un caracter speculativ. Majoritatea experţilor care depun mult efort în optimizările următoare, nu beneficiază de rezultate garantate. Unele dintre conceptele care trebuie verificate includ EAT, Schema Markup, QRG sau Structured Data.
Instrumentele SEO
Din punct de vedere tehnic, majoritatea activităților SEO pot fi realizate manual, dar nu merită efortul. Există o mulțime de instrumente gratuite și plătite, care pot economisi ore și ore de muncă. Și nu vorbesc doar despre automatizarea sarcinilor. Instrumentele SEO au, de asemenea, acces la tipurile de date pe care nu le poți accesa ca utilizator obișnuit – statistici privind volumul căutării cuvintelor cheie, statistici de clasare, indexuri de backlink și valori specifice.
Urmăreşte rezultatele
Cum să înveţi SEO de la zero
SEO este relativ. Ceea ce funcționează pentru un site web nu este garantat să funcționeze pentru altul. De exemplu, Structured Data sunt absolut esențiale pentru paginile de produse, dar nu sunt atât de importante pentru paginile de blog. Informațiile despre autor sunt absolut esențiale pentru blogurile medicale, dar nu atât de importante pentru blogurile de vacanţă. Practic, fiecare site web este propriul caz special care ar putea avea nevoie de o abordare sustenabilă.
Pentru optimizarea SEO trebuie să te bazezi pe date, să monitorizezi modul în care Google reacționează la modificările de pe site. Poți utiliza două instrumente pentru a urmări rezultatele: Google Search Console și Google Analytics. Google Search Console este mai mult despre SEO tehnic, dar are și câteva rapoarte de performanță specifice căutării. Google Analytics este despre trafic și comportamentul utilizatorilor.
Gânduri finale
A învăţa SEO este destul de simplu dacă știi unde să cauți. Sperăm că acest ghid te va ajuta să economiseşti timp, timp care l-ai fi pierdut citind sfaturi SEO care nu sunt de ajutor. Ce crezi că ar mai fi de adaugat?