Pun pariu că ați văzut o hartă Google ca aceasta când căutați locuri în care să mergeți. Afișează o serie de locații din apropiere pe hartă în sine și primele trei opțiuni pentru căutarea enumerate mai jos:
Cum să te clasezi mai sus pe Google Maps: Ghid pentru începători
- 11 Sfaturi Local SEO Pentru 2023
- Local SEO – Optimizare și Promovare
- Optimizare Locală
- Cum să-ți crești afacerea în 2023
Dacă cele trei rezultate nu sunt suficiente, puteți face clic pe hartă și puteți obține o varietate mai mare de locații.
Privește încă o dată aceste imagini. Primele trei locații de pe hartă sunt aceleași ca în SERP. Ideea este următoarea: deoarece Local SEO ocupă mult spațiu pe SERP, în cele din urmă primește mai multe clicuri. Așa că trebuie să vă clasați în primele 3 pe Google Maps.
Cum se face acest lucru? Sa trecem la treaba.
Factori de clasare Google Maps
Factorii de clasare Google Maps sunt numiți și factori Local SEO, deoarece toți sunt legați de locație, atât a ta, cât și a celui care caută. Conform documentației Google, cei trei factori principali sunt :
- Relevanță — cât de mult se potrivește afacerea dvs. cu interogarea.
- Distanță — cât de aproape sunteți de utilizatorul de căutare.
- Proeminență — cât de cunoscută și de apreciată este afacerea.
În decembrie 2021, Google a confirmat că a lansat o actualizare masivă a motorului de căutare locală. Acea actualizare a Vicinity a devenit cea mai mare actualizare locală a algoritmului de căutare din ultimii cinci ani și a schimbat puternic echilibrul celor trei factori principali de clasare. În special, factorul distanță a început să joace un rol mult mai important decât înainte. De exemplu, înainte de actualizare, înregistrările care erau mai bine optimizate le puteau depăși cu ușurință pe cele care erau de fapt mai aproape de utilizator. Deocamdată, acest lucru nu este posibil.
Relevanța
Relevanța este probabil cel mai ușor de explicat. Și deși de ceva timp în multe nișe relevanța se reducea la pur și simplu a avea un cuvânt cheie cu potrivire exactă în numele companiei dvs., puterea acestui factor a fost diminuată de actualizarea recentă. Deocamdată, categoria și subcategoriile din înregistrare par să conteze.
Distanța
Distanța este probabil singurul factor pe care nu îl poți influența. Sunteți acolo unde vă aflați și nu vă puteți muta afacerea și nici nu puteți determina utilizatorii să o caute dintr-un anumit loc.
Proeminența
Acum vine proeminența , cel mai dificil și extrem de important factor de clasificare de identificat. Actualizarea Vicinity a avut un anumit impact și aici.
Documentația Google susține că proeminența se bazează pe cât de cunoscută este o afacere, atât offline, cât și online. Deci, pozițiile organice pe site-ul companiei dvs., recenziile GMB, evaluările și backlink-urile ar trebui să fie luate în considerare pentru proeminența dvs. în Google Maps.
Acum, ținând cont de cei 3 factori de clasare locală, să trecem la partea practică. Ce faci pentru a-ți crește clasamentul pe hărți Google?
1. Adăugați afacerea pe Google Maps
După ce ați terminat, faceți clic pe Trimiteți. Aplicația dvs. va fi examinată și aprobată și veți primi o notificare prin e-mail.
2. Adăugați-vă afacerea la Compania mea pe Google și optimizați înregistrarea
Din punct de vedere tehnic, nu aveți nevoie de o înregistrare GMB pentru a vă clasa pe Google Maps. Dar, de fapt, o faci, deoarece GMB contează foarte mult când vine vorba de factorii de clasare locali :
În ceea ce privește optimizarea listării GMB, regula este simplă: completați cu atenție fiecare rând și secțiune pe care o vedeți.
Chiar dacă dacă aveți un cuvânt cheie cu potrivire exactă în numele companiei ce ar putea duce afacerea mai sus pe Google Maps, vreau să vă reamintesc că adăugarea de cuvinte cheie este interzisă de Regulile Google :
„Includerea informațiilor inutile în numele companiei dumneavoastră nu este permisă și ar putea duce la suspendarea profilului dvs. de companie.”
3. Obțineți mai multe recenzii
După cum am menționat mai sus, recenziile vă afectează pozițiile pe Google Maps și în pachetul local. Desigur, mă refer la recenzii pozitive. Cum le obții? În primul rând, vă puteți încuraja clienții să lase recenzii. Puteți lansa o campanie pe rețelele sociale, puteți oferi o reducere sau pur și simplu le puteți trimite prin e-mail pentru a le cere părerea despre afacerea dvs. și a le cere să vă evalueze.
Apropo, recenziile au proprii lor factori de clasare (pariu că ați văzut cum Google le împinge pe unele dintre ele la secțiunea Cele mai relevante ):
- Scorul recenziei. Și uneori Google chiar depășește ratingul. Unele Agenții SEO au raportat despre experimentele Google de analiză a sentimentelor .
- Cantitatea de recenzii. Cu cât ai mai multe recenzii – cu atât mai bine.
- Cuvintele cheie din textul de recenzie. Recenziile sunt considerate mai bune dacă conțin cuvinte cheie relevante
4. Optimizați-vă site-ul
Deși din punct de vedere tehnic nu aveți nevoie de un site web pentru a apărea pe Google Maps (la fel ca o listă GMB), neglijarea SEO organică poate dăuna performanței Google Maps, deoarece există o corelație puternică între traficul organic și pozițiile în creștere în pachetul local .
Adăugați cuvinte cheie locale
Pentru a vă spori pozițiile locale, îmbogățiți-vă site-ul web cu cuvinte cheie locale. Acestea sunt cuvintele cheie care lasă Google să vă vadă relevanța pentru o anumită locație.
Încorporați o hartă Google
Adăugarea Hărților Google chiar pe site-ul dvs. este o altă modalitate de a permite companiei Google să vă conecteze afacerea cu locația. În special, puteți indica direcțiile către locația dvs. din cele mai populare locuri din apropiere – poate fi un aeroport, gară, atracții locale etc.
Faceți site-ul mobile friendly
Un website mobile friendly înseamnă că un site web funcționează în mod constant pe orice dispozitiv sau dimensiune de ecran. Deoarece înregistrările de afaceri Google Maps conțin un link către site-ul dvs. și aproape 60% din căutările Google au loc pe dispozitive mobile, a avea un site web receptiv este de la sine înțeles.
5. Creați backlink-uri relevante
Backlink-urile au fost întotdeauna importante pentru SEO, iar căutarea locală nu este o excepție.
Cu toate acestea, atunci când încercați să vă îmbunătățiți vizibilitatea în căutarea locală, asigurați-vă că vă concentrați nu numai pe backlink-urile relevante din punct de vedere tematic, ci și pe plan local.
6. Actualizarea NAP
Numele, adresa și numărul de telefon (NAP) se referă la informațiile cheie ale companiei dvs. Cu cât aceste detalii sunt mai consistente în mențiunile companiei tale de pe internet, cu atât Google este mai încrezător în afacerea ta.
7. Adăugați Schema Markup pe site-ul dvs. web
Datele structurate îi permit Google să înțeleagă mai bine informațiile despre afacerea dvs. Schemele pentru companiile locale pot fi aplicate adresei, orelor de deschidere, profilurilor rețelelor sociale etc. Pe măsură ce crawlerele Google ajung pe site-ul dvs. web, ei vor obține cu ușurință informațiile vitale, având astfel mai multă încredere în dvs. și trăgându-vă listarea mai sus în Google Maps.
8. Încercați Google Maps Ads pentru clasare
Google Maps Ads nu este o modalitate organică de promovare, cu toate acestea, îl puteți utiliza în continuare ca mijloc de achiziție de trafic.
Pinuri promovate
Pinurile promovate sunt un alt tip de înregistrare de anunțuri plătite și o modalitate excelentă de a fi observați atunci când utilizatorii navighează în zone din aplicația Hărți. Spre deosebire de anunțurile cu rezultatele căutării, aceste marcaje cu caractere aldine apar pe hartă fără ca utilizatorul să fie nevoit să caute ceva.
9. Urmăriți-vă clasamentele pe Hărți Google
Vă puteți monitoriza pozițiile pe Hărți Google în același mod în care vă monitorizați pozițiile SEO obișnuite.
În concluzie
Optimizarea pentru Google Maps nu este cea mai evidentă cale prin care poate merge strategia ta SEO. Cu toate acestea, odată cu creșterea caracteristicilor de afaceri locale în SERP, afacerea dvs. are nevoie de Local SEO pentru a obține vizualizări, clicuri și, eventual, clienți. După cum vedeți, procesul nu este atât de dificil pe cât ar fi putut părea înainte de a citi acest ghid.