Probabil cel mai popular obiectiv care este ales în campaniile Facebook Ads este cel de Conversie. La prima vedere ai putea spune că este relativ simplu însă rezultatele pot fi foarte slabe. Totul depinde de obiectivul pe care îl alegi și reclamele pe care le rulezi în cadrul acelei campanii. Dacă alegi un obiectiv greșit, care nu e în concordanță cu reclamele pe care le creezi, rezultatele vor fi dezamagitoare.
Facebook Remarketing
- Servicii Optimizare SEO Cherry | Solicita oferta gratuit
- 7 paşi pentru a creşte audienţa pe Facebook
- Servicii Social Media
- Cele mai bune idei de marketing hotelier
- Marketing Hotelier şi Creare Site Hotel
Cheltuieşti mulţi bani pe campaniile de publicitate şi ai ROI care nu te satisface? Nu este sustenabil să cheltuieşti bani pentru campanii cu performanțe slabe.
Daca nu ai rulat până acum o Campanie Facebook Remarketing, mai jos poţi afla cum să scalezi corect pentru a readuce clienţii pe site.
Eşti pregătit? Să începem!
Doreşti să îţi crești traficul organic cu peste 20 de procente sau chiar cu sută la sută? Noi am construit SEO Cherry, o agenţie care lucrează cu instrumente SEO concepute pentru a crește clasamentul organic. Click aici dacă doreşti consultanţă gratuită.
Altomi Gabriel, SEO Cherry
Ce este Facebook Remarketing ?
Înainte de a intra în detalii, să începem de jos și să discutăm exact ce este Facebook Remarketing.
Mai simplu spus: este procesul în care găseşti persoane care au vizitat afacerea ta și apoi foloseşti datele pentru a găsi profiluri Facebook. Ulterior poţi derula campanii publicitare pentru a viza acei oameni și a-i convinge să se întoarcă pe site-ul tău web.
Poate încă nu ştii dar Facebook este cea mai mare platformă social media din România, deoarece are peste 12 milioane de utilizatori vorbitori de română. Foarte important, Facebook Ads Manager, ne ajută să ne gestionam toate campaniile:
Nu va trebui să cauţi manual adrese de e-mail sau profiluri, pur și simplu utilizezi Facebook Pixel pe site-ul tău web pentru a începe să colectezi datele viitorilor tăi clineţi.
Facebook Remarketing funcţionează?
S-ar putea să te întrebi dacă aceasta nu cumva este doar o altă tactică de marketing care promite prea mult.
Adevărul este că Facebook Remarketing chiar contează, statisticile dovedesc:
- Vizitatorii unui site care sunt retargetaţi cu anunţuri grafice sunt mai predispuși să efectueze conversii cu 70%
- Rata de clic (CTR) a unui anunț reorientat este de 10 ori mai mare decât CTR-ul unui anunț grafic normal
- 44% dintre consumatori afirmă că ar deveni probabil clinţi fideli după o experiență de cumpărare excelentă
În plus, clienții sunt oameni și în general oamenii sunt foarte nehotărâţi, mai ales în perioada pandemiei. Astfel, gândul nostru sare constant de la un lucru la altul, motiv pentru care, chiar în acest moment ai deschise mai multe ferestre în browser.
În această scurtă durată în care utilizatorul vizitează un site, este posibil să nu-și finalizeze comanda din diferite motive:
- A primit un e-mail important de la serviciu
- Fiica lor în vârstă de 6 ani a venit acasă plângând
- Tocmai erau pe telefon și doreau să salveze produse pentru mai târziu
- Au vrut doar să verifice cât ar costa transportul
- Sunt încă nesiguri cu privire la intenţia de cumpărare din cauza preţului
Multe dintre aceste probleme pot fi depăşite oferind un plus de valoare… sub forma unui anunț Facebook Remarketing.
De exemplu: clientul care nu a finalizat comanda aflată în coş, nu este un clinet pierdut. Dacă va vedea produsul în fluxul de noutăţi, cu siguranţă îl va determina la o acţiune.
Dacă o persoana și-a abandonat coșul cumpărături, poți rula un anunț Facebook Retargetat cu o reducere de 20%. Acest lucru te ajută să construieşti o relație cu clienții.
Cum să rulezi o campanie de Remarketing pe Facebook
Iată cei șapte pași pe care trebuie să îi urmezi:
1) Instalează Facebook Pixel pe site
Fără acest Pixel, nu poţi urmări cine vizitează site-ul și cum se comportă, ceea ce va face imposibilă retargetarea acestora prin intermediul anunțurilor.
Pentru a configura Facebook Pixel:
- Accesați Facebook Ads Manager
- Events Manager
- Alege cum doreşti să configurezi: interfaţa API Conversii, de la un site web nou, de la pixel
Important: dacă nu te interesează să urmăreşti valorile predefinite, poți trece la varianta „Basic”. Poate ajuta Facebook să optimizeze campaniile publicitare pentru a maximiza rentabilitatea investiției.
După ce ai configurat Facebook Pixel, eşti gata pentru Facebook Remarketing.
2) Crează o audienţă asemănătore
Facebook Pixel creează o listă a persoanelor care v-au vizitat site-ul web și acțiunile pe care le-au făcut.
Pentru a face acest lucru, accesați Facebook Ads Manager, Crează:
- Creează o audienţă personalizată Adresează-te unor persoane care au interacţionat deja cu marca ta sau găseşte persoane noi, similare celor mai buni clienţi ai tăi, folosind informaţiile de la pixel.
- Creează o audienţă asemănătoare Adresează-te unor persoane noi care ar putea fi interesate de afacerea ta pentru că sunt similare celor mai buni clienţi ai tăi, folosind informaţiile de la pixel.
- Creează o conversie personalizată Măsoară acţiuni mai specifice ale clienţilor şi rulează reclame optimizând livrarea şi impactul.
3) Stabilirea obiectivul campaniei
Urmează crearea propriu-zisă a campaniei Facebook Remarketing și motivul pentru care scalezi aceste anunțuri.
Apăsați butonul „Crează o reclamă” și selectează obiectivul:
Facebook începe să selecteze cui livrează anunțurile pe baza obiectivului, caută persoane care au afișat comportamente similare.
Îţi sugerăm să alegi o campanie de conversie. Conversia îi împingi pe oameni către o achiziție, acest obiectiv este perfect. Obiectivul se concentrează pe obținerea clienților de a finaliza acțiunea dorită (de obicei o achiziție).
4) Selectează audienţa personalizată
Ulterior va trebui să selectezi public personalizat. Acest lucru poate însemna persoane care au vizitat site-ul sau chiar persoane care au deschis aplicația.
Partea dreaptă a paginii va arăta acum dimensiunea audienței grupului de retargeting, împreună cu rezultatele zilnice estimate.
5) Alege destinațiile de plasare ale anunțurilor
Cea mai bună opțiune? Destinații de plasare recomandate. Facebook știe unde este cel mai probabil ca fiecare tip de anunț să ducă la îndeplinirea obiectivelor campaniei.
6) Setează bugetul
Din păcate, anunțurile de pe Facebook nu sunt gratuite.
Cifrele pe care le introduci aici pot varia de la o companie la alta. Este important să ştii că poţi începe cu un cost mai mic și ulterior poţi crește bugetul pentru cele mai profitabile campanii.
7) Componenta creativă a reclamei
Selectează elementul media, textul şi destinaţia reclamei. Poţi personaliza elementul media şi textul pentru fiecare poziţionare.
2 exemple de Campaniii Facebook
Iată două exemple excelente de anunțuri:
1) Remarketing pentru ofete cu reduceri
Facebook Pixel al Dertuour.ro pare să urmărească persoanele care își vizitează site-ul web, ulterior le folosesc pentru a crea audienţe asemănătoare cu persoanele care vizitează anumite adrese URL.
Acest exemplu de remarketing arată persoanele care au vizitat pagina „Vacanţă în Antaya”, și folosesc descrierea anunțului pentru a-i convinge să „rezerve un sejur cu 50% reducere”:
2) Remarketing dinamic
Dacă aveți un catalog mare de produse, poți să încarci lista în Facebook Ads Manager și să utilizezi funcția lor pentru anunțuri dinamice. Acest lucru va permite Facebook Pixel să urmărească comportamentul vizitatorilor individuali, să urmărească produsele la care se uită și să le afișeze din nou dacă nu apasă pe „achiziție”.
Iată un exemplu de reclame dinamice de la Karpaten Turism:
Eşti gata să începi Facebook Remarketing?
Anunțurile de Remarketing pe Facebook sunt una dintre cele mai rapide modalități de a creşte vânzările, rata de conversie și, mai important, rezultatele tale. Implementarea unei strategii bune de retargeting îţi poate îmbunătăți ROI-ul.
Scopul final este de a menține afacerea în atenţia clienţilor care încă decid să viziteze site-ul tău. Cu o campanie de remarketing bine optimizată, nu există niciun motiv la care să te gandeşti că nu o să ai conversii.