Backlink-urile nu sunt create egal. Unele sunt mai valoroase, altele sunt mai puțin valoroase, unele sunt inutile, iar altele pot fi chiar dăunătoare. Cum le distingi?
Ei bine, am numărat cel puțin 12 factori care determină valoarea unui backlink și cantitatea de link-uri pe care le poţi transfera către alte site-uri. Iată tot ce trebuie să ți cont atunci când creezi un profil de backlink sănătos.
1. Urmează principiile PageRank
PageRank este una dintre cele mai vechi metode de determinare a valorii paginii și se bazează pe două principii. Una – cu cât mai multe link-uri sunt îndreptate către o pagină, cu atât este mai valoroasă. Două – cu cât o pagină este mai valoroasă, cu atât mai multă echitate trece la alte pagini:
Deși există acum mulți alți factori care contribuie la echitatea legăturilor, PageRank este încă foarte important:
Ceea ce înseamnă pentru constructorii de linkuri este că trebuie să acordăm prioritate linkurilor de pe pagini și site-uri web care au ele însele o mulțime de linkuri de pe alte site-uri web. De exemplu, dacă utilizați Casa Dives pe Ahrefs.com bcklink checker, cu cât mai multe backlink-uri are domeniul, cu atât este mai bine.
2. Foloseşte site-uri web de înaltă calitate
Unul dintre lucrurile care au făcut ca PageRank să fie mai puțin important a fost actualizarea Penguin, lansată în 2012. Google nu a fost încântat de SEO-urile care cumpără mii de backlink-uri spam pentru a manipula clasamentele, așa că a început să se uite atât la calitatea link-urilor, cât și la cantitate. De atunci, linkurile pe care le construiți trebuie să provină numai de pe site-uri web de înaltă calitate.
În funcție de cât de spam sunt backlink-urile, Google nu poate face nimic, vă poate retrage paginile din căutare sau chiar vă poate penaliza site-ul. Și cazul nefericit este că este posibil să nu știi cand se întâmplă asta in mod natural. Motiv pentru care vă recomand să auditați regulat backlink-urile și să eliminați acele linkuri care par suspecte.
3. Caută site-uri web relevante
Link-urile de la site-uri web similare tematic au mai multă echitate decât linkurile de la site-uri web nerelevante. Ceea ce este perfect logic, deoarece Google vede link-urile ca recomandări. Și o recomandare este mai valoroasă atunci când vine de la cineva care știe despre ce vorbește.
De exemplu, dacă sunteți un magazin de biciclete, este logic să aveți link-uri de la recenzori de biciclete, cluburi locale de biciclete și furnizori de echipamente pentru biciclete. Aceste legături ar conta cel mai mult. Dar un link de pe site-ul unui magazin de flori? Nu atat de mult.
O modalitate simplă de a găsi site-uri web similare tematic este să cauți acele surse de linkuri pe care concurenții le au în comun.
4. Diversifică sursele de linkuri
Deși numărul de linkuri din profilul site-ului este important, la fel este și numărul de domenii de referință unice. Și au existat dovezi că site-urile web cu o diversitate mai bună de surse de linkuri tind să se claseze mai sus în rezultatele căutării. Și acest lucru este perfect logic. Ați prefera ceva recomandat de mulți oameni diferiți sau ceva recomandat în mod repetat de aceeași persoană? Probabil primul.
5. Plasează linkuri în conținutul principal
Google’s Reasonable Surfer Model sugerează că linkurile sunt evaluate pe baza plasării lor în pagină. Linkurile prezentate în mod vizibil, adică plasate în conținutul principal, evidențiate, cu o ancoră adecvată și un text relevant înconjurător, sunt probabil mai valoroase. De ce altfel ar fi prezentate așa?
6. Variază textele de ancorare
În vremurile vechi ale SEO, se considera că textulde ancorare ar trebui să fie o potrivire exactă a cuvântului cheie principal. Deci, dacă doriți să vă clasificați pentru gresie alba iulia , toate textele de ancorare ale backlink-ului ar fi trebuit să fie gresie alba iulia. Și a funcționat.
Dar, odată cu lansarea actualizării Penguin, Google a început să caute semne potențiale de construire a legăturilor nenaturale. Și unul dintre acele semne a fost textul de ancorare prea optimizat. La urma urmei, dacă sute sau chiar mii de texte de ancorare sunt exact aceleași, atunci care sunt șansele ca backlink-urile să apară în mod natural?
Astăzi, cea mai bună strategie pentru a evita suspiciunea este de a avea o varietate sănătoasă de texte de ancorare. Unele dintre ele vor fi evident marcate, altele vor include cuvintele cheie principale, iar o bună parte din ancore ar trebui să fie unică și naturală.
7. Adaugă ancore cu context
Au existat unele dovezi, atât din domeniu , cât și din brevete , că Google poate evalua link-uri și clasifica paginile pe baza textului din jurul ancorelor. Conform brevetului, Google ar lua un pic de text în stânga și în dreapta linkului, l-ar analiza pentru potențialele cuvinte cheie și apoi ar clasa pagina pentru aceste cuvinte cheie:
În ceea ce privește optimizarea backlink-urilor, asigură-te că sunt înconjurate de cel puțin câteva propoziții coerente, menționând alte cuvinte cheie legate de pagină.
8. Alege dofollow peste nofollow
În 2005, atributul nofollow a fost introdus pentru a combate spamul pe linkuri. Când este adăugat la un link, atributul nofollow oprește fluxul de echitate al linkului, iar pagina de destinație nu primește niciun avantaj de clasare. În esență, elimină stimulentul pentru spammerii SEO de a-și răspândi linkurile pe web.
Astăzi, atributul nofollow este adăugat automat de majoritatea platformelor web 2.0 – oriunde utilizatorii au voie să posteze conținut. Aceasta include toate rețelele de socializare, site-urile de blogging precum Medium, site-urile de întrebări și întrebări precum Quora, site-urile de forum precum Reddit și serviciile de comentarii precum Disqus. Practic, dacă ai voie să îţi plasezi un link fără să întrebi pe nimeni, acest link este garantat ca fiind nofollow.
Mai mult decât atât, atunci când negociați postări pe un blog sau site web, vi se oferă adesea numai linkuri nofollow. Uneori este doar o politică generală pentru toate postările și alteori se datorează faptului că nu eşti încă văzut ca o firmă de încredere, iar site-ul web nu este dispus să partajeze echitatea link-ului cu site-ul tău web. Discutați întotdeauna în prealabil dacă linkurile din postare vor fi dofollow sau nofollow.
9. Asigură-te că se face clic pe linkuri
Unul dintre brevetele de căutare Google descrie o relație între backlink-uri și trafic. Modul în care ar putea funcționa este că Google ar analiza un set de site-uri web de încredere și ar crea un punct de referință pentru trafic. S-ar spune că tipul de site web ar trebui să primească în medie atât de mulți vizitatori pe backlink. Și dacă există o mare nepotrivire între numărul de backlink și numărul de vizitatori, linkurile vor fi fie ignorate, fie vei fi retrogradat în căutare.
Acum, acesta este doar un brevet, deci Google nu folosește neapărat această tehnologie. Dar, în cazul în care o face, există câteva modalități ușoare de a te proteja. În primul rând, dacă scri o postare pentru oaspeți, rezistă tentației de a o umple cu cât mai multe backlinks. Include numai acele linkuri pe care este cel mai probabil să faceți click. În al doilea rând, nu plasa backlink-uri pe site-uri web false sau nepopulare – vei crește numărul de linkuri fără a obține trafic.
10. Continuă conectarea la pagini importante
Un alt brevet curios de căutare Google sugerează că backlink-urile se pot deteriora în timp. Ideea este că, dacă pagina este încă utilă, atunci ar trebui să obțină în continuare noi backlinks. Și pentru a verifica dacă Google ar face niște matematici de bază. Ar fi nevoie de numărul de backlink-uri, l-ar împărți la vârsta paginii și ar obține o rată a linkurilor. Cu cât rata este mai mare, cu atât este mai mare clasamentul.
Dacă doreşti ca paginile importante să rămână pe linia de plutire, atunci trebuie să le furnizezi backlink-uri noi. O modalitate de a realiza acest lucru este să continui să te conectezi la aceste pagini din noul conținut. O altă modalitate este de a actualiza și republica paginile mai vechi, astfel încât să obțină cititori noi și, eventual, niște backlink organice.
11. Evită prea multe linkuri
Din motivele enumerate mai sus, prea multe linkuri pe pagină este o practică proastă. Diluează volumul capitalului propriu trecut prin fiecare legătură individuală. Face ca fiecare legătură individuală să fie mai puțin vizibilă, prezentată mai puțin vizibil. Umflă numărul de legături în timp ce traficul rămâne același. În cele din urmă, contribuie la o experiență slabă a utilizatorului – paginile cu sute de linkuri sunt rareori destinate cititorilor umani reali și pot provoca suspiciuni de spam.
12. Prioritizează backlink-urile editoriale
Există multe lucruri pe care Google le poate spune despre preferința sa pentru backlink-uri, dar principiul directiv este că backlink-urile ar trebui plasate editorial. Înseamnă că proprietarul site-ului web ar trebui să plaseze în mod intenționat un link pe o anumită pagină web, de preferință de la sine.
Google se străduiește să descrie ce fel de backlink-uri nu sunt considerate a fi plasate editorial. Aceasta include publicitate, conținut generat de utilizatori, directoare și site-uri web de marcaje, linkuri autogenerate, linkuri la nivel de site și link-uri încorporate în widget-uri cross-site.
Ce concluzie tragem?
Au existat multe progrese în căutare, dar puține dintre ele la fel de importante ca actualizarea Penguin și modificările consecutive ale modului în care Google tratează backlink-urile. De fapt, Google a devenit atât de bun în recunoașterea legăturilor nenaturale încât abia mai există vreun mod de a le „construii”. Și totuși, dacă urmezi sfaturile enumerate mai sus, s-ar putea să funcționeze.