Anul 2023 a fost relativ lipsit de mari modificari pentru SEO. Majoritatea actualizărilor algoritmului au avut efecte putine şi nu a fost nevoie să faceți ajustări mari în strategia SEO. Mai jos vă propun să analizăm prioritățile SEO pentru anul 2024.
1. Remedierea problemelor tehnice
Auditul tehnic este, fără îndoială, cel mai important pas în optimizarea Google. Este posibil să aveți cel mai bun conținut și cele mai multe backlink-uri, dar nimic nu va conta dacă Google nu vă poate accesa paginile. Deci, primul lucru de făcut este să efectuați un audit al site-ului și să vedeți dacă există probleme tehnice care trebuie remediate.
Cele mai bune practici de urmat pentru un audit SEO tehnic:
Paginile trebuie sa fie inscrise in motoarele de cautare
Site-ul web trebuie să fie echipat cu un sitemap XML și un fișier robots.txt valid, resursele nu trebuie restricționate de la indexare.
Configurați redirecționări adecvate
Rezolvați versiunile conflictuale ale site-ului web (www / non-www, HTTP / HTTPS), utilizați redirecționări 301 sau rel = canonice pentru a face față paginilor duplicate.
Utilizați un protocol sigur
Instalați un certificat SSL pentru a comuta de la HTTP la HTTPS. După ce faceți acest lucru, asigurați-vă că toate resursele (de exemplu, imaginile) utilizate pe site-ul web sunt încărcate de pe site-uri web sigure.
Construiți o structură de site web de mică adâncime
Ca regulă generală, toate paginile dvs. nu ar trebui să fie mai departe de trei clicuri distanță de pagina de pornire.
URL scurte şi uşor de înteles
O adresă URL este o informație vitală despre pagina web – indică tipul de conținut al paginii și locul său în structura site-ului web. Creați adrese URL scurte, simple, structurate logic și usor de inteles pentru utilizator.
Asigurați-vă că site-ul este compatibil cu dispozitivele mobile.
Google este pe cale să impună indexarea pe primul dispozitiv mobil, iar versiunea mobilă a site-ului web va fi principală în mod implicit, indiferent dacă sunteți gata sau nu. Vedeți dacă site-ul web este optimizat pentru vizualizarea pe mobil.
Căutați legături nefuncționale
Vedeți dacă vreunul dintre linkurile interne sau externe are ca rezultat pagini 4xx și fie le remediați, fie le eliminați.
2. Optimizați pentru Core Web Vitals
Google a introdus recent conceptul Core Web Vitals – trei valori privind experiența utilizatorului care vor deveni în curând factori de clasare. Toate cele trei valori se referă la diferite aspecte ale vitezei paginii, percepute de utilizator.
Puteți utiliza PageSpeed Insights pentru a verifica elementele unei anumite pagini sau puteți utiliza Search Console pentru a verifica elementele site-ului. Google vă va calcula scorul de optimizare și vă va oferi câteva recomandări cu privire la anumite lucruri de îmbunătățit pe site-ul dvs. web.
În general, iată cele mai bune practici pentru un bun scor Core Web Vitals:
Păstrați LCP sub 2,5 secunde
Cel mai mare element al părții vizibile a ecranului ar trebui să se încarce sub 2,5 secunde. Google oferă sfaturi extinse cu privire la îmbunătățirea LCP , dar principalele lucruri includ timpi de răspuns mai rapide al serverului sau încărcarea mai rapidă a resurselor JavaScript și CSS.
Păstrați (FID) sub 100ms
Pagina ar trebui să devină interactivă în mai puțin de 100ms. Dintre sugestiile privind îmbunătățirea FID , remarcăm că în principal sunt axate utilizarea mai puțin a JavaScript.
Mențineți (CLS) sub 10%
Nu mai mult de 10% din ecran ar trebui să se schimbe în timpul încărcării. Tot ce trebuie să faceți pentru a optimiza CLS este să vă asigurați că conținutul se încarcă secvențial, de sus în jos.
3. Implement Schema markup
Marcarea schemei este o colecție de etichete HTML care pot fi utilizate pentru a descrie conținutul motoarelor de căutare. Există mii de etichete diferite care pot fi adăugate la orice, de la numere de telefon, la programul de lucru, la numele autorului, la timpii de gătit a rețetelor, la prețurile produselor.
Și odată adăugate etichetele, Google va fi mult mai încrezător în interpretarea conținutului și afișarea acestuia către utilizatori. Cele mai bune exemple în acest sens ar fi probabil paginile cu produse sau rețete. Acestea din urma sunt structurate corespunzător (timp de gătit, ingrediente, recenzii etc.).
Utilizați un ajutor de markup
Când vine vorba de aplicarea markupului Schema, aveți câteva opțiuni. Accesând site-ul web Schema puteţi afla cum să aplicați marcajul manual, mai puteți utiliza un plugin pentru platforma dvs. CMS sau puteți utiliza un ajutor de marcare furnizat de Google.
Testați-vă pagina pentru rezultate îmbogăţite
Odată ce pagina este activă, accesați Testul rezultatelor îmbogăţite și vedeți dacă pagina este eligibilă:
4. Creați conținut de calitate
Iată cele mai bune practici de urmat atunci când optimizați conținutul pentru căutare:
Utilizați cuvinte cheie în mod natural
Spre deosebire acum cativa ani, sunteți liber să utilizați cuvinte cheie în mod natural.
Lungimea conținutului comparativ față de concurenți
Nu există o lungime standard a conținutului preferată de motoarele de căutare. Dar, lungimea conținutului este încă informativă atunci când este utilizată eficient. Dacă paginile de top au toate 5K cuvinte și pagina dvs. are doar 2K cuvinte, atunci s-ar putea să fi pierdut câteva puncte vitale.
Utilizați etichete HTML pentru a crea o structură de conținut
Este o experiență de utilizare bună atât pentru vizitatori, cât și pentru motoarele de căutare.
5. Trimiteți semnale EAT
Iată ce puteți încerca să pară mai de încredere:
Fii transparent cu privire la crearea și proprietatea conținutului
Google susține că va căuta în special trei lucruri: data publicării, autorul conținutului și proprietarul site-ului web.
Divulgați toate politicile dvs.
Fie că aveți Termeni și condiții, Politica de confidențialitate, Livrări, Returnări, Garanție sau orice alte politici relevante pentru tipul dvs. de afacere, toate acestea ar trebui să fie disponibile pe site.
Furnizați o conexiune sigură
Asigurați-vă că site-ul web este încărcat prin HTTPS și nu prin HTTP.
Nu dezinformaţi cititorii
Google nu face nicio verificare automată a ştirilor, dar cu criza COVID-19 și cu alegerile din SUA am văzut o presiunea crescândă asupra publicaţiilor pentru a cenzura dezinformarea.
6. Construiește link-uri de calitate
Până în prezent, linkurile către site-ul dvs. web rămân printre cele mai puternice semnale de clasare. Singura schimbare care s-a întâmplat de-a lungul anilor este că acum Google consideră calitatea backlink-urilor, în timp ce în trecut era doar cantitate.
7. SEO local
Dacă aveți o locație fizică sau deserviți o anumită zonă, este absolut esențial să introduceti afacerea pe Compania mea Google (GMB), procesul a fost destul de simplu:
Revendicați-vă înregistrarea GMB
Accesați pagina GMB și fie creați înregistrarea dvs. de la zero, fie revendicați-vă înregistrarea în cazul în care a fost deja generată automat.
Îmbunătățiți-vă înregistrarea GMB
Google continuă să adauge noi funcții la înregistrările GMB și acum seamănă cu site-uri web. Utilizatorii pot rezerva un tabel, pot efectua un apel, pot vizualiza meniul și pot pune o întrebare – toate dintr-o listă GMB.
Adăugați Schema de afaceri locale pe site-ul dvs.
În afară de listarea GMB, puteți îmbunătăți, de asemenea, performanța căutării locale prin adăugarea de markup pentru afaceri locale pe site-ul dvs. Web. În acest fel, Google este garantat să vă recunoască informațiile despre NAP (nume, adresă, telefon).
8. Caracteristicile SERP
În ultimii ani, Google a crescut atât de multe funcții SERP încât uneori nu există niciun rezultat de căutare organică la vedere:
Utilizați formatarea textului pentru a intra în fraze cheie indiferent dacă sunt paragrafe, liste sau tabele, sunt legate de interogarea textului. Utilizați etichete HTML adecvate pentru a crea o structură pentru paginile dvs. Scrieți titluri de tip interogare și nu uitați să includeți cuvinte cheie.
Utilizați Schema pentru a crea idei principale importante
schemei este singura modalitate de a transforma expresiile obișnuite în idei principale.
Utilizați etichete alt pentru a intra în căutarea de imagini
Pentru ca Google să înțeleagă că imaginea dvs. este relevantă pentru o anumită căutare, această imagine trebuie descrisă corect.
Utilizați marcajul pentru a intra în căutarea de videoclipuri
Google are acum capacitatea de a afișa nu doar videoclipuri, ci părțile videoclipurilor cele mai relevante pentru o fraza. Pentru a face acest lucru, este mai probabil ca Google să ia în considerare videoclipul pentru rezultatele căutării.
Gânduri finale
Evident, optimizarea căutării depășește cu mult sfaturile prezentate în acest articol și există cu siguranță o mulțime de idei, dar acestea sunt elementele de bază ale SEO în 2024. Dacă reușiți să puneți în aplicare aceste opt puncte, veți fi într-o poziție puternică pentru a vă deplasa spre prima pagină.