Google Discover este imens. În 2019, Google a susținut că are peste 800 de milioane de utilizatori activi lunar pe Discover, ceea ce îl face aproape la fel de mare ca Instagram. Și acele site-uri care au norocul de a fi prezentate pe Google Discover primesc un impuls solid în traficul organic. Deci este cu siguranță un loc unde trebuie să fii.
Singura problemă este că nu există o modalitate fiabilă de a fi prezentat pe Google Discover. Deși este posibil ca unele site-uri web să aibă noroc ici și colo, nu am auzit de nimeni să fie capabil să apară în mod constant. Din fericire, Google ne oferă câteva indicii despre cum să ne îmbunătățim șansele de a intra în Google Discover, iar acest articol este menit să rezume tot ceea ce știm până acum.
Ce este Google Discover?
Pentru a înțelege ce este Google Discover, trebuie mai întâi să înțelegem evoluția rezultatelor căutării. De-a lungul istoriei sale, Google a încercat să reducă la minimum numărul de pași pentru a găsi răspunsurile căutate. La început, tot ce aveai pe pagina cu rezultatele căutării erau zece link-uri albastre și trebuia să accesezi unul dintre site-urile web pentru a obține informațiile. Așadar, călătoria de căutare arăta astfel:
Deschizi Google -> tastezi interogarea -> faci clic pe căutare -> deschizi site-ul web -> obții informații
Dar apoi, Google a început să prezinte fragmente și alte îmbunătățiri SERP:
Cele mai relevante informații au fost extrase de pe site-uri web și afișate chiar în rezultatele căutării. Și atât de multe călătorii de căutare au început să arate astfel:
Deschizi Google -> tastezi interogarea -> faci clic pe căutare -> obții informații
Ca și cum nu ar fi fost suficient, Google a început, de asemenea, să prezică unele dintre răspunsuri în timp ce tastezi interogarea:
Deci, pentru unele dintre interogările simple, nu mai trebuie să parcurgem căutarea efectivă, iar cautarea noastră ar putea arăta astfel:
Deschizi Google -> tastezi interogarea -> obţii informații
Dupa cele prezentate mai sus, Google a introdus Google Discover – o platformă care servește informațiile pe baza intereselor actuale, fie prin Chrome, fie printr-un ecran de pornire de pe telefon:
Un lucru îngrijitor la Google Discover este că urmărește nu doar interesele tău, ci şi progresul actual. De exemplu, dacă înveți o limbă, aceasta îți va cunoaște competența actuală. Dacă eşti în căutarea unei firme de optimizare seo, aceasta va cunoaște stadiul exact al căutării de cumpărător. Practic, Google folosește istoricul căutărilor pentru a prezice următoarea interogare tastată. Și dacă are succes, procesul de căutare poate arăta chiar așa:
Deschizi Google -> obții informații
Cum să fii prezentat în Google Discover?
Înainte de a începe să discutăm sfaturi, este important să reții că platforma Discover are doar câțiva ani. Există încă destul de multe schimbări și lucrurile care funcționează astăzi s-ar putea să nu funcționeze mâine. De fapt, chiar și reprezentanții Google descurajează în mod activ proprietarii de site-uri web să nu se bazeze pe traficul Google Discover:
1. Crează conținut unic
Continutul din Discover este generat in baza unui algoritm Google, in functie de ceea ce acesta “considera” ca ar fi relevant pentru respectivul utilizator. Conform documentatiei oficiale Google pe acest subiect, “content ranking is powered by the strength of the match between an article’s content and a user’s interests”, ceea ce are drept consecinta faptul ca “aren’t any methods for boosting the ranking of your pages other than posting content that you think users will find interesting”.
2. Optimizează paginile pentru mobil
Deoarece Google Discover este o platformă mobilă, una dintre cerințele evidente este ca paginile să fie optimizate corespunzător pentru o vizualizare mobilă.
3. Experiență de utilizare bună
Creeaza continut de calitate. De fapt, aceasta a devenit o conditie esentiala in SEO in general. Cu cat continutul pe care il livrezi este mai original, interesant si relevant pentru utilizatori, cu atat acestia vor petrece mai mult timp parcurgandu-l si, pe deasupra, il vor si impartasi cu altii. Google „vede” acest lucru si, considerand continutul ca fiind valoros, il va distribui cu prioritate si altora. Cand vorbim de „continut”, ne referim atat la text, cat si la vlog-uri, podcast-uri, live feed-uri si multe altele.
4. Foloseşte imagini de înaltă rezoluție
Majoritatea articolelor prezentate în Google Discover sunt însoțite de o imagine mare de previzualizare, iar Google insistă ca aceste imagini să fie de înaltă calitate. În cazul în care imaginile sunt de o calitate insuficientă, acestea vor apărea ca miniaturi în loc de previzualizări. Acesta este un domeniu în care Google este foarte explicit cu privire la cerințele sale:
Include în conținut imagini convingătoare și de înaltă calitate, în special imagini mari, care sunt mai susceptibile de a genera vizite de la Discover. Imaginile mari trebuie să aibă o lățime de cel puțin 1200 px și să fie activate de max-image-preview: setare mare sau utilizând AMP. Evită să utilizezi sigla site-ului pe imagine.
5. Urmareşte politicile Discover content
Conținutul trebuie să furnizeze date de publicare, informații despre autor și companie și detalii de contact.
Nu sunt permise
titluri senzationale, înșelătoare sau declanșatoare.
Nu există reclame excesive
Publicitatea nu trebuie să depășească conținutul dvs. principal și trebuie să fie dezvăluite toate sponsorizările.
Niciun conținut dezinformat
YMYL (Your Money or Your Life) nu ar trebui să contrazică consensul științific.
Niciun conținut explicit sexual
Conținutul nu trebuie să includă imagini și videoclipuri concepute pentru a provoca excitare sexuală.
Fără blasfemie
Din păcate, conținutul nu trebuie să conțină limbaj vulgar sau blasfemie.
6. Oferă o conexiune sigură
Google Discover nu va afișa o pagină dacă are probleme de securitate. Este esențial ca nu numai site-ul web să fie încărcat prin HTTPS, ci toate resursele dvs. să fie încărcate și printr-o conexiune sigură.
7. Promovează conținutul
Atunci cand creezi un continut valoros, fie ca vorbim despre un articol de blog, un vlog sau un infografic, trebuie sa il promovezi in cat mai multe locuri. Asadar, distribuie-l pe Facebook, in newslettere, pe site-uri tip forum precum Reddit etc. Cu cat continutul tau ajunge in cat mai multe locuri, intr-un timp scurt, cu atat creste sansa de a deveni viral si de a fi preluat si de Google Discover. De asemenea, nu te sfii sa iti rogi clientii, prietenii, cunostintele sa share-uiasca, la randul lor, continutul respectiv.
Cum să monitorizezi traficul Google Discover?
Dacă Google Discover va face parte din strategia SEO, atunci trebuie să găsesti o modalitate fiabilă de a urmări performanța. Nu există încă o modalitate convenabilă de a monitoriza traficul Google Discover, dar ai câteva opțiuni.
Google Search Console
În Google Search Console , poți accesa Performanță> Descoperiți și găseşti statisticile Discover: clicuri, afișări și CTR:
Yandex Metrica
Yandex Metrica face o treabă foarte bună afișând toate sursele de trafic pe un grafic convenabil codificat prin culori și include Google Discover.
Google Analytics nu urmărește Discover ca o sursă separată de trafic.
Concluzie
Cu Google Discover, se pare că Google dublează factorii de clasare orientați spre conținut. Deci, sfatul general este același ca înainte – livrează conținut original de înaltă calitate. În afară de asta, ține cont de unele cerințe: imagini de înaltă rezoluție; transparență în ceea ce privește datele, autorul și brandul sau autoritatea afacerii.