Optimizarea site-ului în Google se axează pe încercarea de a aduce pe prima pagină a rezultatelor căutării cât mai multe cuvinte cheie relevante. Odată ce afacerea sau produsul apare in SERP, presupunem, ca va produce click-uri organice. Cum suntem siguri de asta?
Optimizarea Site-ului
- SEO Shopify: Ghid pentru 2021
- 11 Sfaturi Local SEO Pentru 2021
- Creare Site Pensiune
- Ghid SEO 2021: Hoteluri si Pensiuni
- 11 Sfaturi Local SEO Pentru 2021
Ideal a fi ca primele poziții in rezultatele căutării să ne aducă tone de clicuri. În realitate, afișarea pe prima pagină nu garantează neapărat vizita pe site. În acest articol vă voi arata cum să creșteți traficul pe site și cum să vă optimizați rata de conversie. Veți afla ce factori creează un CTR bun și vă prezint o strategie SEO dovedită pentru a îmbunătăți rata de clic a unui site.
Ce este CTR în SEO?
Rată de clic (CTR) reprezintă numărul de clicuri pe care site-ul le primește din căutare, împărțit la numărul de afișări pentru cuvântul cheie vizat. Formula pentru a calcula CTR organic este următoarea:
Fiecare rezultat din SERP concurează pentru a capta atenția utilizatorului. Și cu puțin mai mult efort, vă puteți crește CTR-ul și traficul organic, fără schimbări în clasament.
Modul în care CTR variază în funcție de SERP
Puteți vedea această evaluare pe propriul site și pe clasamentul acestuia. Pur și simplu conectați-vă la contul dvs. Google Search Console , accesați Performanță> Rezultate căutare și selectați CTR și Poziție pentru a fi afișate.
Tipuri de interogare (marca vs cuvinte cheie fără marcă)
Fiecare agentie SEO este conștientă de faptul că CTR-urile de marcă sunt mult mai mari decât cele fără marcă. Veți vedea într-o analiză CTR rapidă în Search Console. Adăugați un filtru pentru cuvinte cheie, inclusiv numele mărcii și comparați-le cu alte cuvinte cheie fără marcă.
Tipuri de intenții ale utilizatorului (informațional vs tranzacțional)
Intenția utilizatorului este piatra de temelie a oricărei strategii de optimizare a motorului de căutare. Canalul de conversie SEO pentru intenția informațională și pentru intenția de cumpărare diferă foarte mult.
Interogările tranzacționale au un CTR relativ ridicat în comparație cu cele non-tranzacționale. Interogările tranzacționale ar trebui să aducă clienți potențiali care se transformă rapid în clienți. Utilizatorii fac clic pe pagini de destinație sau pagini de servicii bine optimizate, cu un îndemn explicit.
Utilizatorii cu intenție informațională doresc mai multe informații. Căutările lor vor fi mai ample și mai competitive. Pentru a le face clic pe pagina, trebuie să aveți titlul atrăgător. În plus, nu este suficient doar ca utilizatorul să ajungă pe site. Dacă dau clic și pleacă în câteva secunde fără a interacționa cu pagina, aveți de pierdut. Pentru a reduce rata de respingere, va trebui ca site-ul să se incarce cât mai rapid și să vă asigurați că utilizatorul are parte de o experiență pe măsură.
Volumul căutărilor (cuvinte cheie generice vs cuvinte cheie lungi)
Volumul căutărilor se corelează cu ratele de clic organice. O frază cheie este căutată de un număr mult mai mic de persoane, dar se potrivește mai bine cu intenția căutării, deci se bucură de un CTR ridicat.
Pentru cuvinte cheie, veți concura cu un număr mai mare de pagini web, în plus, intenția din spatele interogărilor este adesea neclară. Un fapt interesant, în 2019, mai mult de jumătate din căutările pe web au dus la zero clicuri.
De ce rata de conversie nu este un factor de clasare directă?
De fapt, există o corelație inversă între clasamente și clicuri. Probabil ați auzit că semnalele de comportament ale utilizatorilor nu sunt menționate printre factorii de clasare Google. Pur și simplu, dacă un anumit rezultat de căutare obține semnificativ mai multe clicuri decât se așteaptă, pe baza poziției sale SERP și a tipului de interogare, rezultatul este probabil să fie actualizat. Opusul este, de asemenea, adevărat: un rezultat al căutării care primește mai puține clicuri decât se aștepta poate fi coborât în SERP.
„Presupunerea generală […] este că utilizatorii care caută sunt adesea cei mai buni judecători ai relevanței, astfel încât, dacă selectează un anumit rezultat al căutării, este probabil să fie relevant sau cel puțin mai relevant decât alternativele prezentate.”
Brevet Google
De ce doar anumite rezultate ale căutării primesc click-uri?
Evident, depinde de nișa și tipul de interogare. Dar, de regulă, un rezultat care o să primească clic este:
- Informativ (titlul conține interogarea de căutare);
- Promițător (în ceea ce privește oferirea utilizatorului informațiile pe care le caută);
- Atrăgător din punct de vedere vizual (rezultatul căutării iese în evidență).
Acum, să trecem la treaba, în continuare o să vă prezint cum puteți îmbunătăți înregistrarea in Google și cum îi putem determina pe utilizatori să facă clic pe rezultatele dvs.
Pasul 1. Găsiți cuvintele cheie care au un CTR mic.
Încă o dată, să ne conectăm la contul Google Search Console și să mergem la Performanță> Rezultate căutare pentru a găsi cele mai bune cuvinte cheie. De data aceasta, selectați Clicuri, Afișări, CTR și Poziție .
Căutați cuvinte cheie cu un număr mare de afișări, dar cu un CTR scăzut.
Ce este un CTR bun pentru SEO?
Pasul 2. Optimizează titlul
Titlul dvs. este probabil cea mai importantă componentă pentru SEO CTR. Dar poate fi, de asemenea, cel mai dificil element de optimizat, deoarece titlul dvs. ar trebui să fie nu numai atrăgător pentru oameni, ci și optimizat pentru motorul de căutare. Recent, SEO-urile au fost alarmate de actualizarea algoritmului . Cu această actualizare, Google a înlocuit titlurile cu H1 și numele de marcă, acolo unde este cazul.
Iată câteva sfaturi utile pentru optimizarea titlului:
- Păstrați titlurile scurte. Cel mai probabil, Google va cropa titlul dacă are mai mult de 512 pixeli (adică aproximativ 55-60 de caractere).
- Păstrați titlurile relevante. Plasați cuvântul cheie vizat cât mai aproape de început.
- Adăugați un emoticon titlurilor. Includeți verbe și adjective puternice pentru a crea un îndemn puternic la acțiune.
- Titluri promițătoare. Creșteți curiozitatea în ele, dar nu dați răspunsuri la întrebări direct în titlu.
- Utilizați punctuația și simbolurile. De asemenea, parantezele atrag atenția și măresc CTR. Poate doriți să încercați cu majusculă cele mai importante cuvinte din titlu. Este acceptabilă scrierea cu majuscule a fiecărei prime litere a cuvântului.
Pasul 3. Optimizați adresa URL
În funcție de CTR, adresele URL pot să nu fie cea mai importantă parte din înregistrarea Google. Dar există încă o grămadă de trucuri simple pentru a face aspectul înregistrării mai bine structurat prin optimizarea adresei URL.
- Utilizați adrese URL clare, concise și descriptive. Încercați să vă mențineți adresele URL scurte și la obiect.
- Verificați adresele URL cu WebSite Auditor. Puteți verifica dacă există adrese URL dublate pe site și dacă oricare dintre adresele URL sunt prea lungi.
- Implementați Breadcrumb. Breadcrumb definește modul în care Google afișează locația unei pagini în ierarhia site-ului în loc de adresa URL.
Pasul 4. Optimizați meta descrierea
Meta descrierea din cautarea dvs. este cea mai lungă bucată de text. Dacă ați atras atenția utilizatorului cu titlul, descrierea este locul perfect pentru a vă întări afirmația.
Pasul 5. Testați succesul titlurilor
Dacă faceți PPC cu platforma Google Ads, sunt sigur că știți cât de eficient poate fi testarea A / B a anunțurilor pentru CTR. Configurarea experimentelor în Ads este destul de simplă și nu este utilă doar pentru a profita la maximum de anunțuri. Testați variantele frazelor cheie entru a afla care dintre ele vor aduce mai multe clicuri.
Desigur, căutarea plătită nu este la fel ca și căutarea organică. Cu toate acestea, veți avea o idee despre cum ar funcționa acest cuvânt cheie organic în ceea ce privește CPC și ratele de conversie.
Pasul 6. Urmăriți CTR-ul organic și progresul clasamentului
Pe măsură ce modificați descrierea Google, este important să urmăriți cum se modifică CTR-ul. SEO în timp real. Dacă există o creștere a traficului, evident că faceți lucrurile corect – și chiar vă puteți aștepta să urmeze o îmbunătățire a clasamentului.
Nu uitați să verificați CTR-ul rezultatelor căutării în Google Search Console cel puțin o dată pe lună pentru a vedea dacă eforturile de optimizare dau roade. Și în Google Analytics, fila Achiziție, consultați ce interogări vă aduc cel mai mult trafic organic.
Ganduri de final
Noi la SEO Cherry, urmărim clasamentele dvs. organice pentru cuvintele cheie, împreună cu CRL. Pe măsură ce ocupați primele rezultate pe SERP, este posibil să vedeți o creștere a clicurilor și să vă creșteți CTR-ul pentru fraza cheie.
Gata – aceștia au fost „6 Pași Pentru Optimizarea Site-ului” primele sfaturi ale optimizării rezultatelor căutării, pentru o rată de clic organică mai mare.