Optimizarea site-ului WordPress începe odată cu deciziile pe care le luați de la bun început.
Pentru o platformă CMS ca WordPress, aveți nevoie de o temă care are o viteză de încărcare bună. Nu se știe dacă modificarile din temă sunt compatibile cu o alta și ce se va întâmpla cu site-ul dacă o să schimbați codul sau pluginurile preinstalate.
Optimizarea Site-ului WordPress: 12 sfaturi
- Cum să înveţi SEO de la zero
- Ghid SEO 2021: Hoteluri si Pensiuni
- Titlurile H1-H6 si Optimizarea SEO pentru Imagini
- 8 sfaturi SEO pentru proprietarii de afaceri mici
Același lucru este valabil și pentru pluginuri. Da, le puteți instala și dezinstala fără consecințe. Dar efectele pluginurilor nu sunt întotdeauna ușor reversibile și există adesea o cantitate mică de cod rămas pe site-ul web. Pe măsură ce se acumulează, poate deveni o problemă pentru performanța site-ului.
Câteva lucruri la care să vă gândiți pentru optimizarea site-ului WordPress:
1. Servicii de găzduirea de calitate
În general, cu cât găzduirea este mai bună, cu atât conținutul este transmis mai repede utilizatorilor, acest lucru este deosebit de important acum, deoarece Core Web Vitals a devenit un factor de clasare, iar o îmbunătățire a vitezei este o îmbunătățire a clasamentului.
Există multe variabile care intră în calitatea găzduirii, dar întrebarea principală este dacă găzduirea este Gazduire Web Shared sau VPS Web Hosting. Gazduirea Shared este atunci când o grămadă de site-uri web partajează toate același server. Aceasta înseamnă că puteți accesa la fel de multă capacitate de server pe cât este lăsată de alte site-uri web. Și dacă nu rămâneți cu suficientă capacitate de server, performanța site-ului web va scădea dramatic.
VPS Web Hosting este atunci când site-ul web are o anumită capacitate de server. În plus, găzduirea VPS vine de obicei cu o grămadă de beneficii suplimentare, cum ar fi un CDN, un certificat SSL, backup-uri frecvente și un serviciu de asistență pentru a avea grijă de lucrurile tehnice.
2. Activați un certificat SSL
În 2014, Google a adăugat HTTPS pe lista factorilor de clasare. Nu se numără printre cele mai importante semnale de clasare, dar accesarea HTTPS vă poate oferi în continuare un ușor impuls in clasament.
Spre deosebire de majoritatea celorlalte platforme CMS, WordPress nu oferă un certificat SSL imediat. Cel mai simplu mod de a obține un certificat SSL este probabil de la furnizorul de găzduire. În aceste zile, majoritatea companiilor de găzduire oferă un certificat SSL gratuit, care este uneori activat în mod implicit, iar alteori trebuie să îl activați manual. Așadar, cel mai bun lucru este să intrați în Cpanel și să căutați căutați setările certificatului SSL.
3. Folosiți adrese URL SEO-friendly
WordPress oferă câteva șabloane pentru structura URL-ului, precum și opțiunea de a crea un șablon URL personalizat. După ce alegeți un șablon, acesta va fi utilizat pe site-ul web:
Aș recomanda pentru WordPress utilizarea șablonului URL pentru numele unei postări, deoarece este descriptiv și nu restrictiv, spre deosebire de alte opțiuni URL din meniu.
4. Temă SEO-friendly
WordPress vine cu mii de teme gratuite și plătite, iar cele mai multe dintre ele sunt foarte atractive. Dar, în spatele acestei fațade, o temă poate fi stratificată cu cod inutil sau să răspundă slab utilizarea mobilă.
Unele dintre cele mai populare teme WordPress prietenoase cu SEO includ Divi , OceanWP și Astra . Dar, dacă doriți să utilizați o temă diferită, o idee bună este să o rulați prin instrumentul web.dev al Google pentru un audit rapid:
5. Instalați cât mai puține Pluginuri
De regulă, cu cât instalați mai puține plugin-uri pe site-ul WordPress, cu atât mai bine. Amintiți-vă că există de obicei o alternativă externă la majoritatea pluginurilor WordPress. De exemplu, dacă doriți să vă optimizați imaginile, puteți face acest lucru cu un Compress online sau cu un editor desktop. Schema poate fi adăugată cu ajutorul Markup Helper de la Google. Și cea mai mare parte a optimizării SEO poate fi realizată cu unul dintre instrumentele pentru Audit SEO Tehnic folosite de SEO Cherry.
6. Vizibilitate pentru motoare de căutare
Pe măsură ce vă pregătiți site-ul de lansare, nu uitați să vă modificați setările de vizibilitate în motoarele de căutare. Toate site-urile noi vor deveni vizibile numai după ce le activați oficial din setări (Setări>Afișare>Vizibilitate pentru motoare de căutare).
7. Verificarea site-ul cu Google Search Console
Google Search Console este instrumentul suprem în urmărirea și îmbunătățirea performanței în SERP. Are mai multe categorii de rapoarte, acoperă performanța, indexarea, experiența utilizatorului, îmbunătățirile căutării și securitatea.
Consultați acest ghid pentru o descriere mai detaliată a procesului de verificare.
8. Creați un sitemap
WordPress nu generează sitemap-uri XML imediat. Puteți utiliza unul dintre pluginuri pentru a adăuga această funcționalitate. Sitemap Google XML este probabil cel mai utilizat și mai fiabil plugin. Când alegeți un plugin pentru sitemap, asigurați-vă că vă permite să faceți următoarele lucruri:
- Includeți / excludeți adresele URL;
- Includeți / excludeți taxonomiile WordPress;
- Setați prioritatea de accesare cu crawlere;
- Schimbați frecvența de accesare cu crawlere.
9. Efectuați Audit SEO Conținut
Odată ce v-ați configurat site-ul, este timpul să adăugați conținut. Iată câteva lucruri de care trebuie să țineți cont atunci când creați pagini noi pe site-ul WordPress.
Cuvinte cheie
În primul rând, trebuie să găsiți cuvintele cheie în jurul cărora să vă construiți conținutul. Și nu orice cuvinte cheie, ci cele mai susceptibile de a oferi trafic organic. Aceasta înseamnă cuvinte cheie care sunt adesea căutate de utilizatori, dar care nu sunt încă folosite în exces de concurenți.
Acum, există multe instrumente de cercetare a cuvintelor cheie, dar aș recomanda să găsiți instrumentul care are cele mai multe metode de căutare. Aici, vă recomand să folosiți instrumentul folosit de SEO Cherry pentru Audit SEO Conținut.
Titluri <H>
Titlurile sunt importante atât ca semnale de clasare, cât și ca factori ai experienței utilizatorului. Acestea împart pagina în segmente, facilitând navigarea și menținând utilizatorii implicați.
Etichetă de titlu și meta descriere
Eticheta de titlu și meta descrierea sunt ceea ce vedeți într-o căutare. În mod implicit, WordPress nu va permite să setați acești parametri atunci când creați o postare. Tot ce ai voie să creezi este un titlu de pagină și un text, dar acestea nu sunt etichete HTML corespunzătoare, deci nu sunt la fel ca eticheta de titlu și meta descrierea. Din punct de vedere tehnic, Google este liber să-ți creeze titlul și descrierea din orice găsește pe pagină.
Adăugați alt text pentru imagini
Pentru a adăuga alt text în WordPress, accesați secțiunea Alt text a editorului de imagini atunci când adăugați o imagine. Textele alternative sunt menite să fie scurte și descriptive, nu trebuie să fie neapărat cuvinte cheie.
10. Optimizează imaginile
În contextul WordPress, optimizarea imaginilor pot fi realizate cu un plugin de optimizare a imaginii. Pluginurile sugerate în mod obișnuit: WP Smush, Imagify și reSmush.it. Deși, dacă aveți un site web relativ mic și nu trebuie să procesați o tonă de imagini, vă recomand totuși să optați pentru un instrument extern pentru optimizarea imaginilor. Instrumentele online precum TinyJPG sau TinyPNG, vor comprima cu plăcere imaginile la aproximativ jumătate din dimensiunea originală.
11. Implementați Schema markup
Pentru a implementa Schema pe site-ul WordPress, cel mai bine este să utilizați un plugin corespunzător. Dacă utilizați deja Yoast pentru SEO, aveți deja predefinită Schema. În caz contrar, puteți căuta un plugin Schema dedicat, cum ar fi Schema sau Schema și date structurate pentru WP.
Noi personal preferăm să folosim Rank Math pentru optimizarea SEO, la fel avem deja predefinită Schema markup și o putem optimiza foarte ușor.
12. Optimizați codul
Unul dintre lucrurile pe care le puteți face pentru a îmbunătăți performanța codului este reducerea fișierelor HTML, JS și CSS. Aceasta înseamnă să eliminați toate formatările inutile, cum ar fi elementele de cod orfane, întreruperile de linie și comentariile. Deși îmbunătățirile de performanță sunt adesea minore, vă puteți aștepta ca fișierele de cod să piardă până la o treime din dimensiunea acestuia. Pluginurile recomandate pentru acest lucru sunt Autoptimize, WP Super Minify, Fast Velocity Minify, Wp Rocket sau Asset CleanUp (ultimele 2 sunt preferatele noastre). Sau, dacă nu mai doriți să instalați alte pluginuri și aveți un site mic, puteți încerca minificatoare de cod externe: CSS Minifier, JavaScript Minifier și HTML Compressor.
Gânduri finale
Este cu siguranță mult mai ușor să construiești un site WordPress de la 0. În același timp, multe dintre soluțiile care le avem la îndemână nu sunt prea prietenoase cu performanța. Aș spune că aceasta este o tema principală atunci când încerci să optimizezi un site web, viteza de încărcare. Instalați/Dezinstalați câte pluginuri este nevoie, până ajungeți la performanța dorită. Nu uitați să folosiți instrumente externe, ori de câte ori este nevoie.