Prețurile SEO pot varia în funcție de o serie de factori. În acest articol vă explic despre preţul mediu pentru agențiile SEO, având în vedere fiecare dintre acești factori.
Înainte de a intra în detalii, ar trebui să înțelegi principalii factori ai prețurilor SEO sunt:
- Reputația companiei SEO / cererea serviciilor sale
- Costul vieții / costul forței de muncă pe piața în care operează agenția SEO
- Competența necesară pentru a furniza servicii SEO pentru industria clientului / furnizarea acestei abilități
Este de la sine înțeles că este semnificativ mai scump să angajezi manageri SEO în Bucureşti, decât în Alba Iulia.
În plus, agențiile SEO care sunt specializate pe domenii de activitate naţionale vor avea costuri de muncă mai mari (de exemplu, SEO pentru un avocat din Alba Iulia vs. SEO pentru un hotel din Constanţa).
Dacă dețineți o afacere în România, este foarte probabil să alegi o agenție SEO în Alba Iulia sau Bucureşti, astfel încât acest ghid va pune accentul pe prețurile pentru SEO pe aceste două piețe.
Înainte de a analiza în detaliu prețurile SEO în 2020, iată prețul la nivel înalt al SEO:
Prețurile medii pentru agențiile SEO
La prima căutare pe Google majoritatea agențiilor SEO din România percep aprox. între 500 şi 6000 LEI pe lună pentru un pachet de optimzare (aici nu vorbim despre firmele de web design din Alba Iulia, Cluj sau Bucureşti care optimizează un site după „ureche”).
Optimizarea SEO locală tinde sâ fie mult mai ieftină. De obicei nu împlică prea mult maketing, în consecinţă nu necesită o planificare pe măsură.
Abonamentele SEO regionale sau naţionale tind să fie mai scumpe atunci când necesită cunoştinţe tehnice, care pot venii la un nivel avansat de cunoştinţe.
Modele de prețuri SEO: pachete SEO
Pachetele SEO devin din ce în ce mai puțin obișnuite
Pachetele SEO precum acesta sunt din ce în ce mai puțin obișnuite – dintr-un motiv:
Pentru început, firma din imaginea de mai sus, nu ne explică exact ce servicii ne oferă, în schimb ne propun niste sume pishologice cu 3 zerouri. În cazul în care nu lucrezi în domeniu, oare şti ce înseamnă Optimizare Off Page sau „Webmaster Tool Mananger”? Nici măcare nu este scris corect.
Mai sus avem o captură de ecran al unui client de-al nostru, oare la ce abonament se încadrează după 28 de zile?
Dacă ar fi creat pachete SEO care funcționează, acestea ar trebui să se bazeze pe serviciile oferite de plătitor, cum ar fi crearea de pagini de locație pentru o campanie SEO locală sau planificarea și scrierea conținutului pentru un site web care ar beneficia de marketingul de conținut (cum ar fi o companie SAAS). Chiar și atunci, de multe ori nici măcar nu știm, de ce va beneficia cel mai mult un site web înainte de lansare.
Preț corect pentru SEO
În esență, agenția vinde clientului un bloc de ore, facturat la tarife lunare. Acesta este modelul de prețuri SEO la SEO Cherry. Clientul nostru ne oferă x LEI în fiecare lună, primim banii pe măsură ce finalizăm lucrările. De asemenea, pentru pachetele regionale sau naţionale folosim un sistem complex care implică mai mulţi bani, cazuri în care costurile vor fi mult mai mari şi rezultatele pe măsură.
Asigurați-vă că angajați o companie care păstrează evidențe clare. Prețurile SEO bazate pe reţineri lasă mult loc pentru actorii necinstiți.
Ține evidența rezultatelor tale SEO
Am avut clienţi de la companii care plateau servicii SEO de luni sau chiar ani, doar pentru a constata că nu s-a realizat nicio legătură, nu a fost produs niciun conținut de blog și nu au fost adăugate pagini suplimentare. Acesta este un exemplu clar, nu este modul în care se face SEO.
În cele din urmă, prețul SEO nu contează la fel de mult ca ROI
Atunci când cheltuim 699 de LEI / lună, pentru un SEO care nu ne produce vânzări de 6990 LEI / lună, ar trebui să ne punem întrebări.
Mai jos aveţi formul ROI (Return on Investment):
ROI = (venituri obţinute în urma investiţiei – învestiţie) x 100 / învestiţie
În cele din urmă, cheia nu este să vă concentrați asupra prețurilor SEO; cheia este să vă concentrați pe capacitatea firmei de a produce trafic și vânzări. Începeți prin a elimina agențiile SEO care necesită bugete mai mari decât cele pe care le puteți cheltui. Apoi, alegeți cel care simțiți că este cel mai probabil să furnizeze rezultatele de care aveți nevoie.