Greșeli de evitat. Sarcini de implementat.
Ar trebui să fii conștient. Acestea sunt greșeli mari, care vă pot afecta șansele de a vă clasa mai sus în Google.
SEO 2024: 10 greșeli majore
- 5 instrumente SEO gratuite pentru Google Chrome
- 11 Sfaturi Local SEO Pentru 2024
- 8 Etichete HTML pentru SEO
- Cum să înveţi SEO de la zero
1. Nu face cercetare de cuvinte cheie
Mulți proprietari de site-uri web creează aleatoriu conținut și cred că vor obține trafic. Dar dacă nimeni nu caută acele subiecte, atunci nu va face nimeni clic pe pagină.
Acesta este probabil unul dintre motivele pentru care 90,63% dintre pagini nu primesc trafic de la Google, conform studiului ahrefs.com.
Adică, dacă doriți trafic din cautariile Google, conținutul dvs. trebuie să fie despre subiectele pe care oamenii le caută.
Cum găsești aceste subiecte? Cercetarea cuvintelor cheie este procesul de înțelegere a limbajului pe care clienții dvs. îl folosesc atunci când vă caută produsele, serviciile și conținutul. Este singura modalitate de a afla ce cauta oamenii pe Google, astfel încât să puteți crea conținut în jurul acestor cuvinte.
2. Nu se potrivește cu intenția de căutare
Scopul Google este de a oferi utilizatorilor cel mai relevant rezultat pentru fiecare interogare.
Aceasta înseamnă că, dacă doriți să vă clasați mai sus pe Google, trebuie să fiți cel mai relevant rezultat pentru interogare. În termeni acționați, conținutul dvs. trebuie să se alinieze cu intenția de căutare.
Intenția de căutare este motivul din spatele unei interogări de căutare. Cu alte cuvinte, trebuie să ne întrebăm de ce a făcut persoana respectivă această căutare?
Iată un exemplu. Dacă căutăm „pensiune cu ciubăr Sibiu” pe Google, vom vedea că rezultatele sunt în mare parte postări de blog despre cele mai bune pensiuni cu ciubăr:
Google știe că utilizatorii care caută această interogare caută să compare, nu să cumpere. Așadar, dacă sunteți o pensiune care are pensiune cu ciubăr, Google probabil nu va clasifica pagina pentru această interogare – pur și simplu pentru că nu este ceea ce doresc utilizatorii.
3. Direcționarea cuvintelor cheie care sunt prea dificile
O glumă SEO spune așa: „Cel mai bun loc pentru a ascunde un cadavru este pe pagina 2 a Google”.
În glumă se ascunde un nucleu de adevăr – nimeni nu face clic dincolo de prima pagină a Google. Aceasta înseamnă că pentru fiecare cuvânt cheie pe care doriți să-l vizați, există doar 10 locuri pe care să le luați. (Acest număr este și mai mic în zilele noastre, Google introducând tot felul de funcții SERP)
Situația este ultra-competitivă.
Totuși, nu pentru fiecare cuvânt cheie. Desigur, unele cuvinte cheie sunt foarte dorite, așa că fiecare site web din acele nișe relevante dorește să se claseze mai sus. Pentru a te clasa pe prima pagina, chiar trebuie să concurezi din greu, ceea ce înseamnă de obicei că ai nevoie de tone de resurse. Cuvintele cheie care sunt mai puțin competitive, sunt mai ușor de clasat.
Greșeala constă în a crede că puteți pur și simplu să vă clasați mai sus în Google, pentru un cuvânt cheie fără a lua în considerare concurența. Acum, nu spun că ar trebui să evitați un cuvânt cheie pentru că este competitiv. Dacă un cuvânt cheie este important pentru site-ul dvs. și vă aduce bani, ar trebui să îl folosiți.
Dar construiește treptat, începeți prin a acorda prioritate acelor cuvinte cheie care sunt mai puțin competitive.
4. Nu construiți suficiente backlink-uri
Link-urile sunt un factor important de clasare pe Google . Andrey Lipattsev de la Google a confirmat el însuși :
Deci, dacă descoperiți că paginile dvs. nu se clasifică atât de sus pe cât doriți, un motiv cheie poate fi pur și simplu faptul că nu aveți suficiente linkuri.
De exemplu, la SEO Cherry, am dori să ne clasăm pentru cuvântul cheie „seo”. Dar dacă te uiți la paginile de top pentru acel cuvânt cheie, acestea au tone de backlink. În prezent, pagina noastră pur și simplu nu are suficient. De exemplu, dacă căutăm „presa din românia”, veți vedea aproximativ 26.200.000 de rezultate pe care le putem viza.
Când aveți o listă de care sunteți mulțumit, parcurgeți fiecare pagină și vedeți dacă articolul dvs. poate adăuga valoare. Dacă răspunsul este da, contactați scriitorul sau proprietarul site-ului web și vedeți dacă îi puteți convinge să facă un link către site-ul dvs.
5. Încălcarea Termenilor și condițiilor Google atunci când construiți linkuri
Înțelegi că linkurile sunt importante, așa că le construiești în mod activ. Dar pe parcurs, descoperi că unii oameni cer ceva în schimbul trimiterii către conținutul tău.
Cumpărarea de backlink-uri nu este recomandată. Dar ce zici de a le oferi altceva în schimb, cum ar fi un backlink reciproc sau chiar unul dintre produsele tale? La urma urmei, este un fel de a oferi un produs gratuit unui influencer, în speranța că acesta va oferi brandului tău o „speranță” pe rețelele sociale.
Avem dreptate?
Din pacate, nu. Conform Ghidurilor Google pentru webmasteri , schemele de linkuri includ:
- Cumpărarea sau vânzarea de linkuri este strict interzisă: Plătiți bani pentru link-uri sau postări, care conțin link-uri; Schimb de bunuri sau servicii pentru link-uri; Trimiterea cuiva a unui produs „gratuit” în schimbul ca acesta să-l scrie și să includă un link;
- Schimburi excesive de link-uri („Hai să facem schimb de link”) sau pagini partenere exclusiv de dragul legăturilor încrucișate;
Site-urile web care fac schimburi cu ușurință vor lăsa de obicei o amprentă, care mai devreme sau mai târziu va fi preluată de Google și va duce la o penalizare.
„Prognoze transformate în rezultate pentru afaceri. Acțiunile SEO au impact asupra traficului organic, impact pe care te ajutăm să-l măsori și să-l îmbunătățești cu ajutorul campaniilor pe care le facem.”
Altomi Gabriel – Owner/CEO SEO Cherry
6. Lipsa de link-uri interne
Legăturile interne sunt importante. De ce?
- Google le folosește pentru a descoperi conținut nou.
- Ele ajută la fluxul PageRank în jurul site-ului. În general, cu cât o pagină are mai multe link-uri interne, cu atât PageRank-ul acesteia este mai mare.
- Google se uită la textul ancorei ale linkurilor interne pentru a înțelege mai bine contextul (de asemenea, se uită la textul din jurul ancorei pentru a înțelege contextul).
De fiecare dată când publicați o pagină sau o postare nouă, faceți o cautare site:
căutare pe site-ul dvs. web, pentru a găsi alt conținut relevant, astfel încât să puteți adăuga link-uri interne.
7. Google nu poate să vă acceseze cu crawlere conținutul
Asigurați-vă că nu blocați Googlebot să acceseze cu crawlere site-ul dvs.
Efectuați această verificare accesând robots.txt (domeniul dumneavoastră.com/robots.txt) și căutând aceste două fragmente de cod:
Ambele linii de cod îi spun lui Googlebot că nu are voie să acceseze cu crawlere nicio pagină de pe site-ul dvs., pentru a remedia problema, eliminați-le.
8. Nu lăsați Google să vă indexeze conținutul
Indiferent cât de mult ai încerca, nu poți câștiga dacă nu ești în joc. Dacă site-ul dvs. sau paginile sale nu sunt indexate de Google, nu vă puteți clasa.
Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, dacă ați adăugat accidental o etichetă noindex pe oricare dintre paginile dvs. (Sau poate dezvoltatorul a adăugat etichetele în timpul montajului și a uitat să le elimine).
Puteți utiliza Google Search Console pentru a verifica dacă o anumită pagină este indexată. Pentru a face acest lucru, inserați adresa URL în instrumentul de inspecție URL.
Dacă pagina nu este indexată, instrumentul va indica: „URL is not on Google”.
9. Având un site extrem de lent
Viteza paginii este un factor de clasare Google. La fel sunt și Core Web Vitals — valorile care fac parte din semnalele Google privind experiența în pagină, utilizate pentru a măsura experiența utilizatorului.
Nu numai că un site lent va afecta clasamentul pe Google, dar vă va afecta și vânzările. Potrivit Unbounce, aproape 70% dintre consumatori admit că viteza paginii afectează disponibilitatea lor de a cumpăra de la un retailer online.
Rulați instrumente de testare a vitezei paginii, cum ar fi PageSpeed Insights de la Google sau GTMetrix.
10. Tratarea SEO ca pe un lucru unic
SEO nu este doar o chestiune de a remedia cele nouă greșeli de mai sus.
Chiar dacă azi te clasați în pole position, nu există nicio garanție că vei fi numărul 1 mâine. O poziție ridicată pe motoarele de căutare este o competiție. Concurenții tăi vor munci din greu și vor investi o mulțime de resurse pentru a te doborî de pe prima pagina.
Crearea unei strategii SEO nu trebuie să fie complicată. Trebuie doar să fie un plan pe care să-l poți executa din nou și din nou. Ca atare, vă recomandăm să urmați ceea ce numim „Strategia Orchard”.
Iată procesul:
- Plantăm (crearea de pagini/conținut)
- Recoltăm fructele care arată cel mai bine (clasificarea cuvintelor cheie)
- Stoarcem sucul din ele (optimizare în google)
Continuți să învățați
Acum înțelegeți exact ce greșeli SEO majore ați putea face și cum să le evitați.