Shopify este printre cele mai mari platforme de comerț electronic din lume. Ceea ce îl face atât de atractiv este că poți lansa un magazin online în câteva ore – platforma se ocupă de toate lucrurile tehnice, tot ceea ce trebuie să faci este să adaugi descrierea şi produsele. Dezavantajul este că nu toate deciziile luate de Shopify sunt bune pentru SEO și ar putea fi necesare unele modificări suplimentare pentru ca site-ul să se claseze cât mai sus în căutare.
Shopify susține că tot ce trebuie să faci în ceea ce privește SEO este să optimizezi conținutul. Și totuși, există nenumărate articole pe Facebook și Reddit despre cât de greu este să optimizezi un site web Shopify. Utilizatorii susțin că nici ghidurile Shopify nu sunt de mare ajutor și atacă în continuare platforma cu cereri de asistență.
În acest articol, vei găsi tot ceea ce lispseşte din Shopify.
SEO Shopify
Înainte de a începe optimizarea magazinului Shopify pentru Google, asigură-te că ai luat în considerare următoarele opțiuni SEO la crearea magazinului:
Foloseşte un plan Shopify plătit. În caz contrar, Shopify nu va permite Google să vă indexeze site-ul web.
Alege pentru site-ului tău un domeniu personalizat. Domeniile personalizate (cele fără myshopify în URL) câștigă mai multe clicuri. Poți utiliza fie un domeniu existent, fie pți cumpăra unul nou (prețurile încep de la aprox. 46 RON).
Configurează Google Analytics și adaugă domeniul în Google Search Console. Acest lucru va oferi informații despre comportamentul utilizatorului, viteza paginii, încărcarea dispozitivelor mobile, probleme de indexare și performanța cuvintelor cheie.
1. Optimizare Site
O structură bună a site-ului web este simplă și scalabilă. Simplitatea îi va ajuta pe utilizatori să navigheze pe site-ul tău web și să faciliteze căutarea și indexarea paginilor de către motoarele de căutare.
Scalabilitatea înseamnă că poți adăuga oricâte produse și categorii aveți nevoie, fără a fi nevoie să reglați structura generală.
Unul dintre cele mai bune avantaje Shopify este că o structură simplă și scalabilă vine în mod implicit.
Înainte de a configura navigarea, este necesar să te asiguri că toate produsele sunt sortate în cadrul „Collection type”. În caz contrar, acest lucru va face Google să presupună că site-ul este spam și să renunțe la clasara lui.
Apoi, accesează Products > All products și fă clic pe un produs pentru ca produsele să meargă la o anumită colecție.
Pentru o navigare mai bună a utilizatorului, poţi împărți categoriile în subcategorii, configurând astfel „drop-down menus”.
2. Keyword research
Paginile Shopify sunt la fel de puternice ca și cuvintele cheie pe care le utilizezi. Dacă cuvintele cheie nu corespund intenției persoanelor care caută produsele, nu vei obține prea mult trafic organic.
O metodă de cercetare a cuvintelor cheie potrivită în mod special pentru comerțul electronic este completarea automată Amazon.
3. Optimizare On-Page
Optimizare On-Page este poate cel mai importanți factori de clasare. În aceast capitol, vom optimiza diferite componente ale conținutului paginii web, care include titluri H1, conținut, imagini și linkuri.
Titluri H1
Titlurile H1 vă pot provoca mici bătăi de cap, deoarece unele teme Shopify nu folosesc deloc eticheta H1. Titlurile H1 sunt un factor important de clasare, deoarece permit motoarelor de căutare să știe despre ce este vorba, clasând astfel acea pagină pentru o anumită interogare.
Dacă nu există nici o etichetă H1 pe pagina de pornire, în administratorul Shopify accesați themes > edit code > sections > hero.liquid și caută următoarea linie de cod cu ctrl + f:
<h2 class=”h1 mega-title{% if section.settings.text_size == ‘large’ %} mega-title–large{% endif %}”>{{ section.settings.title | escape }}</h2>
Înlocuieşte h2 cu h1 pentru a obține acest lucru:
<h1 class=”h1 mega-title{% if section.settings.text_size == ‘large’ %} mega-title–large{% endif %}”>{{ section.settings.title | escape }}</h1>
Titluri, meta descrieri și adrese URL
Pentru a remedia sau configura titlul paginii de pornire și meta descrierea, accesează magazinul online> preferințe din administratorul Shopify.
Pentru a configura titluri și meta descrieri pentru colecții și categorii, accesează products > all products/collections > choose the item you need > edit website SEO.
Descrieri de produse și colecții
O descriere bună a produselor ar trebui să ofere utilizatorilor informații complete despre produs și să facă motoarele de căutare să înțeleagă cu ușurință conținutul unei pagini. Asigură-te că descrierile sunt unice, indiferent dacă vindeți propriile produse sau faceți dropshipping.
Alt text pentru imagini
Textele alternative oferă motoarelor de căutare informații despre ceea ce este imaginea. Deoarece Google Images îţi poate aduce un trafic suplimentar, asigură-te că textele alternative sunt descriptive și informative. Utilizează cuvinte cheie în mod corespunzător deoarece acest lucru poate determina Google să vă marcheze site-ul web ca unul spam.
4. Obțineți backlink-uri
Când vine vorba de subiectele și forumurile SEO Shopify, utilizatorii se plâng adesea că au optimizat tot ceea ce au putut, dar site-ul web încă nu se clasează așa cum vor. O cercetare mai profundă a problemei, ne arată faptul că backlink-urile SEO rămâne neglijate. Deoarece profilul de backlink este un factor puternic de clasare, acesta te poate aduce în partea de sus a SERP-urilor.
În ceea ce privește comerțul electronic, perspectivele de backlink pot fi mai apropiate decât credeți. Începeți cu partenerii de afaceri, adică distribuitori sau producători, și rugați-i să adauge pe site-ul lor un link către website-ul tău. Dacă eşti producător local, poți scrie o recenzie și le poți spune să plaseze această recenzie pe site-ul lor web, cu un link către magazinul online.
5. Adaugă Schema Markup
Marcarea schemei ajută Google să găsească diferite proprietăți ale produselor tale în Google, poate folosi aceste date pentru a crea fragmente bogate în SERP, astfel:
6. Optimizează viteza site-ului
Viteza site-ului web influențează experiența utilizatorului. Pentru magazinele online, experiența utilizatorului este unul dintre cei mai importanți factori – paginile lente vor avea ca rezultat mai puține clicuri de adăugare în coș.
Pentru a vedea paginile afectate de problemă, faceți clic pe linia problemei. Apoi, analizează pagina cu PageSpeed Insights pentru a vedea dacă ceva îţi încetinește pagina. În funcție de rezultat, instrumentul va sugera mai multe moduri de a remedia problemele.
7. Compatibilitatea cu dispozitivele mobile
Deoarece jumătate din traficul de comerț electronic provine de pe dispozitive mobile, optimizarea mobilă este preocuparea cheie pentru orice magazin online. Shopify sugerează chiar să începi să te gândeşti la un design pentru dispozitivele mobile, în caz contrar, utilizatorii pot ajunge să nu mai cumpere nimic.
Pentru a verifica dacă paginile magazinului are probleme cu dispozitivele mobile, accesează Google Search Console, Enhancements > Mobile usability și verifică dacă raportul afișează erori.
8. Problemele de indexare
Verifică dacă Google poate accesa paginile site-ului care doreşti să apară în căutare. Dacă unele dintre paginile pe care le-ai trimis pentru indexare sunt blocate din anumite motive, acestea nu vor fi afișate în rezultatele căutării și implicit nu vă vor aduce trafic.
În ceea ce privește Shopify, problemele de indexare pot fi mai degrabă legate de paginile pe care trebuie să le ascuzi pentru a nu apărea în căutare.
Concluzie studiu SEO Shopify
Există un lucru important pentru care puteți mulțumi – dezvoltatorii Shopify ascultă de ce se plâng utilizatorii și încearcă să rezolve problemele în timp util pentru a face să vă concentrați asupra clienților, nu asupra problemelor tehnice ale magazinului online.