Construirea de linkuri este costisitoare. În medie, un link plătit de pe un site web de calitate costă între 400 și 1500 LEI. Și dacă angajați o agenție SEO pentru a vă crea linkurile, cheltuiți între 1000 LEI și 8000 LEI pe lună. Uneori mult mai mult.
Dar dacă nu aveți acesti bani? Ei bine, dacă sunteți dispus să munciţi puţin, vă puteți construi linkurile la un cost mult mai mic sau chiar zero. Cu condiția să aveți timp și să citiţi acest articol.
- Ghid SEO 2021: Hoteluri si Pensiuni
- Ghid SEO Backlink: 12 factori care determină un profil
- Ghidul strategiei SEO pentru 2021
- Politica din ce în ce mai strictă a Google Ads și ce puteți face în legătură cu aceasta
De ce backlinkurile sunt atât de scumpe?
Adevarul este ca legăturile nu necesita cunostinţe avansate pentru a fi implementate. Un link este doar un mic cod de pe site-ul tău. De ce trebuie să plătim aşa mult?
Link building ca la piaţă
Primul lucru care determină prețul unui backlink este cererea și oferta. Dacă site-ul web este foarte popular printre căutătorii de linkuri, își poate permite să crească prețul și totuşi să aibă suficient de mulți cumpărători dispuși să plătească.
Domeniile cu autoritate costă mai mult
Autoritatea domeniului este o valoare care determină valoarea unui site web pentru crearea de linkuri. Interesant este că autoritatea domeniului nu este o valoare oficială – a fost inventată de dezvoltatorii de instrumente SEO pentru a ajuta la evaluarea site-ului web. Diferite instrumente calculează scorul în mod diferit, deci nu este pe deplin fiabil și nu reflectă neapărat modul în care Google ar evalua site-urile web.
Trebuie să furnizați conținutul
Orice link trebuie atașat la conținut pe măsură. Fie că este vorba de o postare, o recenzie, o referinţă, un infografic sau un articol, va fi nevoie de cel puțin câteva pentru a produce acel conţinut. În cel mai bun caz, o să il redactezi tu, dar uneori trebuie să angajezi și un redactor sau un designer.
Cum creați linkuri cu un buget redus?
La fel ca orice altă slujbă, dacă nu aveți bani, îi puteți compensa investind mai mult din timp. Iată ce puteți face pentru a reduce costul campaniei de construire a linkurilor.
Sfatul nr. 1. Construiți mai puține linkuri
Da, cel mai eficient mod de a vă reduce bugetul pentru construirea de linkuri este să vizați mai puține linkuri. În ciuda a ceea ce cred mulți din industrie, numărul de linkuri nu este factorul decisiv în profilul de backlink. Calitatea linkurilor depășește cantitatea cu o marjă foarte mare. De fapt, John Mueller a menționat că un link bun poate bate cu ușurință milioane de linkuri :
„Încercăm să înțelegem ce este relevant pentru un site web, cât de mult ar trebui să cântărim aceste linkuri individuale, iar numărul total de linkuri nu contează deloc. Pentru că aţi putea crea milioane de linkuri, pe milioane de site-uri web, și le-am putea ignora pe toate.”
John Mueller
Ceea ce înseamnă că nu ar trebui să pierdeți timp și bani construind sute sau chiar mii de linkuri semi-spam, atunci când este foarte probabil să nu fie luate în considerare de Google.
Sfatul nr. 2. Economisiți pe instrumentele SEO
Instrumentele SEO, în special instrumentele de construire a linkurilor, pot deveni destul de scumpe. Cu siguranță merită banii, pentru că pur și simplu nu există nicio modalitate de a găsi și de a ajunge la toate linkurile manual.
Sfatul nr. 3. Construieste singur linkurile
Există multe modalități prin care puteți externaliza serviciile de link building. Varianta cea mai ieftină, puteți plăti o sumă moderată pentru a avea mii de backlinkuri de calitate scăzută plasate automat pe site-uri web spam. Alternativ, puteți angaja un freelancer sau o agenție de SEO să aveți linkurile construite manual. În ambele variante de mai sus, ați risca să aveți linkuri de calitate scăzută către site-ul web, deoarece agenţia nu alege întotdeauna cea mai bună variantă.
Sfatul nr. 4. Gandiţi-vă la partenerii de afaceri
Rețeaua de clienți și parteneri de afaceri este cea mai naturală sursă de backlink. Gândiți-vă la furnizori, clienți, contractori și afiliați – toți au un motiv bun pentru a vă conecta la site-ul web. Mai mult decât atât, aveți deja o relație și ar fi foarte ușor să vă prezentați linkul și este foarte puțin probabil să fiți nevoit să plătiți pentru aceste linkuri.
Sfatul nr. 5. Spionează-ți concurenții
Când vine vorba de construcţia linkurilor, cea mai eficientă este de departe spionarea concurenților. Utilizați instrumente SEO dedicate pentru a găsi acele site-uri web care se leagă de concurenții dvs. și abordați aceste site-uri. Vă economisește timp și oferă linkuri de calitate.
Sfatul nr. 6. Înscrieţi-vă pe directoare cu anunţuri
În mod obișnuit, obiectivul este de a construi cât mai multe anunţuri posibil, astfel încât oamenii ajungă să se înscrie la mii de directoare de afaceri sau să plătească o agenție pentru a face treaba pentru ei. Problema este că majoritatea acestor directoare sunt fie irelevante, fie moarte, fie spam, fie toate cele de mai sus. În plus, ce se întâmplă când informațiile despre companie se schimbă? Cum gestionați mii de anunţuri?
Puteți începe prin revendicarea listei dvs. Google My Business – cel mai mare și cel mai relevant director de afaceri în căutare. Apoi, înscrieţi-vă în directoare de afaceri, cum ar fi InAfaceri.ro, Olx.ro, LaJumate.ro sau Publi24.ro.
Sfatul nr. 7. Oferiți schimb de backlink
Pentru acele site-uri web similare cu propriul site în ceea ce privește autoritatea domeniului, calitatea și prezența, schimbul de linkuri ar putea fi o strategie viabilă pentru a obține backlinkuri gratuite.
Sfatul nr. 8. Transformați referinţele fără link în linkuri
Dacă sunteți o afacere legitimă care funcționează de o lungă perioadă de timp, există șanse mari ca oamenii de pe web să menționeze marca într-un fel sau altul. Și există, de asemenea, o mare șansă ca acele mențiuni organice să nu se conecteze la site-ul dvs. – bloggerii obișnuiți și amatorii de recenzii rareori se gândesc la aceste lucruri. Deci, ceea ce puteți face este să căutați acele referinţe fără link și să solicitați autorilor să adauge un link.
Sfatul nr. 9. Găsiți și înlocuiți legături rupte
Strategia de aici este de a găsi linkuri care nu mai există de pe alte site-uri web, și de a solicita webmasterilor să refacă linkul către conținutul dvs. Ceea ce face această metodă eficientă este urgența sa. Spuneți cuiva despre o problemă pe care nu știa că o are și îi oferiți imediat o rezolvare. În aceste condiții, este probabil ca webmasterii să accepte linkul.
Final
După cum puteți vedea, există câteva modalități legitime de a crea linkuri de calitate gratuit. Dar, dacă bugetul este restrâns și sunteți dispus să vă sacrificați din timp, strategiile de mai sus sunt garantate pentru a vă dezvolta profilul de backlink.