Wix este al treilea cel mai popular CMS după WordPress și Shopify. Platforma deservește multe site-uri web: turism, afaceri locale, bloguri, restaurante etc.
Wix este destul de ușor de utilizat – editorul vă permite să creați un site web atrăgător fără abilități speciale de php. Interfața de administrare este, de asemenea, destul de simplă, iar Wix SEO acoperă cu ușurință elementele de bază pentru clasarea pe prima pagina Google.
Totuși, toate au un preț. Mulți administratori de site-uri critică Wix când vine vorba de optimizarea SEO. Utilizatorii se plâng de problemele Page Speed cu site-urile Wix, iar îmbunătățirea poziților pe cuvinte cheie in Google nu garnatează creșterea traficului organic.
În postarea de astăzi, vom afla cum să aveți poziții de top în Google pe Wix SEO și cum să analizați cuvintele cheie dintr-un web site pentru a-l face aproape perfect pentru utilizatorii Google.
1. Alegeți șablonul
Odată ce creați un cont pe Wix și începeți să lucrați la noul site web, mai întâi trebuie să alegeți șablonul.
Începeți cu alegerea șablonului în funcție de tipul de afacere, fie că este o unitate de cazare, un magazin, o cafenea, sau un blog etc.
Să presupunem că veți crea un site web pentru o pensiune. Pe măsură ce precizați tipul de afacere, Wix oferă secțiunile care merită adăugate pe site.
Apoi puteți alege un șablon sau puteți încerca generatorul Wix ADI (Artificial Design Intelligence). Este tehnologia AI care îți va oferi câteva idei de design după ce vei răspunde la câteva întrebări despre afacerea ta.
Notă: Oamenii de pe forumuri se plâng adesea că șabloanele Wix nu sunt optimizate și nu trec Evaluarea Core Web Vitals. Pentru a fi sigur, am efectuat un experiment și SEO Cherry a analizat mai multe site-uri web pentru a verifica problemele lor de PageSpeed. De fapt, s-a dovedit că problemele legate de PageSpeed nu aveau nimic de-a face cu șabloanele – dimensiunea imaginilor și alte aspecte au contat. Dacă adăugați elemente de dimensiuni mari, pagina va fi mai lentă.
2. Faceți cercetare de cuvinte cheie
Cercetarea cuvintelor cheie este un lucru de bază pentru Wix SEO. Acestea ajută la creșterea vizibilității, a poziționărilor și a ratei de conversie.
Există multe modalități de a găsi cuvinte cheie. Unele dintre ele îți pot veni în minte atunci când pur și simplu descrii afacerea ta. Acest lucru ne duce înapoi la exemplul nostru pensiune. Să zicem că deții o pensiune in județul Brașov care are piscină exterioară. În acest caz, cuvintele cheie pentru o pensiune cu piscină în Brașov ar fi: pensiune cu piscină Brașov, pensiune cu piscină, pensiune Brașov sau cazare cu piscină Brașov etc.
De asemenea, puteți apela la Google Trends pentru a identifica cuvintele cheie care au mai multe șanse să vă aducă vizitatori. Introduceți doi sau mai mulți termeni de căutare pentru verificare.
3. Completați informațiile despre afacere pentru a lansa Wix SEO Wizard
Wix este o platformă destul de prietenoasă pentru începători. Odată ce completați informațiile despre afacere, Wix SEO Wiz vă va genera o listă de verificare SEO pentru a începe. Astfel, unele aspecte SEO de bază vor fi acoperite chiar de la început.
După ce ați terminat de editat șablonul, salvați-l și faceți clic pe Site > Găsiți pe Google pentru a continua cu setările SEO.
4. Urmați Lista Wix SEO
Deoarece Wix știe acum mai multe despre afacere, vine cu o listă de verificare SEO personalizată pentru site-ul tău.
În tabloul de bord Wix, accesați Marketing și SEO > Găsește-te pe Google pentru a vedea toate problemele legate de SEO detectate pe noul tău site web. Toate aspectele care sunt marcate cu roșu ! necesită atenția ta.
Pentru a începe să optimizați orice are acel roșu! faceți clic pe butonul albastru Go for It.
Setați titlul paginii pentru rezultatele căutării
Titlul paginii va fi afișat în căutările Google, astfel încât ar trebui să descrie clar afacerea pentru utilizatori. Puteți alege una dintre variantele generate de Wix sau puteți veni cu una proprie.
Adăugați descrierea paginii de pornire pentru rezultatele căutării
Meta Descrierea paginii va fi prezentă și în căutările Google, așa că asigurați-vă că utilizatorii vor vedea suficiente informații acolo. Deși descrierile atractive și informative nu vor face ca Google să vă clasifice mai bine, este foarte probabil să atragă mai mulți utilizatori, adică să vă aducă mai multe clicuri.
Actualizați textul de pe pagina dvs. de pornire
Asigurați-vă că conținutul de pe pagina de pornire este bine scris și are suficiente cuvinte cheie , astfel încât motoarele de căutare să poată înțelege cu ușurință despre ce este pagina.
Alegeți un domeniu potrivit pentru afacere
Când vine vorba de numele de domeniu ca factor SEO, John Mueller de la Google a spus următoarele în 2020:
John Mueller
Doar pentru că un site web are un cuvânt cheie în numele său nu înseamnă că este mai relevant decât altele. Pe scurt, nu trebuie să adaugați cuvinte cheie în numele domeniului.
5. Luați în considerare structura site-ului
O structură bună a site-ului este simplă și scalabilă. Aceasta înseamnă că puteți adăuga cât mai multe pagini noi, dar acest lucru nu ar trebui să afecteze simplitatea navigării atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru utilizatori.
Pe Wix, structura site-ului este o binecuvântare, cât și un blestem. Este o binecuvântare pentru că este foarte simplu și ușor de configurat. Odată ce vă creați site-ul, fie că este un blog, o galerie sau un meniu, Wix adaugă automat o pagină relevantă la care este legată de pe pagina de pornire. În plus, Wix afișează automat pagini precum Adaugă în coș sau Comandă și le leagă de paginile relevante.
6. Ai grijă de SEO On Page
SEO On Page înseamnă mai mult de o simplă adăugare de cuvinte cheie la conținut. Este procesul de optimizare a tuturor elementelor HTML, URL-uri, redirecționări etc. pentru performanța site-ului.
Unele dintre aspectele SEO au fost deja acoperite de Wix SEO Wizard.
Titluri și meta descrierile
Wix vă permite să configurați reguli pentru a crea automat titlurile și meta descrieri. Variabilele sunt fragmente de text care servesc drept substituent pentru anumite valori. În cazul nostru, o variabilă poate reprezenta numele unei pagini, al unui site web sau al unei locații.
URL-uri
Wix vă permite să editați URL-ul – ultima parte a unei adrese URL. Cu toate acestea, structura URL în cele mai multe cazuri este destul de prietenoasă cu SEO, de aceea nu trebuie să vă faceți probleme din acest punct de vedere.
Titluri H1
Titlurile H1 spun motoarelor de căutare despre ce conținut are pagina, așa că ar trebui să le scrieți cu atenție și să adăugați cuvinte cheie relevante pentru ca paginile să fie clasate mai bine.
Texte alternative pentru imagini
Textele alternative permit motoarelor de căutare să înțeleagă mai bine ce reprezintă imaginea.
În ceea ce privește site-urile Wix, etichetele Alt sunt probabil mai importante decât pentru orice alte site-uri. Motivul pentru aceasta este că Wix redenumește toate imaginile pe care le descărcați pe site în ceva criptat, astfel încât Google nu are nicio șansă să înțeleagă imaginea, citind numele ei. Acestea fiind spuse, textele Alt sunt singura modalitate de a reuși prin SEO indentificarea imaginilor.
Etichete canonice
Dacă aveți mai multe adrese URL diferite care indică o singură pagină cu același conținut, trebuie să spuneți către Google care dintre aceste adrese URL ar trebui să se indexeze. Pentru a face acest lucru, configurați etichete canonice – vă vor permite să evitați problemele de conținut duplicat care pot duce la penalități Google.
7. Creați un blog
Un blog este o modalitate excelentă de a vă îmbogăți site-ul web cu conținut bogat în cuvinte cheie. Acest lucru va permite site-ului să apară în căutarea unei game mai largi de cuvinte cheie. În plus, conținutul este un factor important de clasare, așa că a avea un blog va crește pozițiile, astfel încât ve-ți putea genera mai mult trafic.
Wix vă permite să configurați categorii pentru postările de pe blog. În tabloul de bord Wix, accesați Blog > Categorii și faceți clic pe Categorie nouă :
8. Adăugați Schema Structured Data
Schema de marcare este un vocabular semantic de etichete standardizate care sunt adăugate la HTML-ul paginii. Aceste etichete ajută Google să înțeleagă conținutul și contextul paginii dvs. și să le reprezinte mai bine în rezultatele căutării.
De asemenea, marcajul Schema este ceea ce stă de fapt în spatele conținutului, așa că trebuie să îl adăugați în pagini pentru a obține mai multe clicuri din SERP.
9. Verificați indexarea site-ului
Site-ul dvs. Wix poate fi optimizat SEO, dar acest lucru nu va fi defolos dacă Google nu îl poate indexa. De aceea ar trebui să verificați întotdeauna instrucțiunile de indexare
În mod implicit, majoritatea paginilor site-ului dvs. Wix sunt vizibile pentru Google, așa că nu aveți de ce să vă faceți griji. Totuși, se poate întâmpla să doriți să configurați anumiți parametri pentru a controla comportamentul Googlebot sau să ascundeți o pagină de Google dintr-un motiv oarecare. Pentru a face acest lucru, în Editorul Wix, accesați Pagini site > Meniu site și faceți clic pe Mai multe acțiuni lângă pagina de care aveți nevoie. Apoi accesați SEO Basics > Advanced SEO > Robots Meta Tag.
10. Conectați Google Search Console
În sfârșit, iată-ne. Site-ul este optimizat tehnic și plin de conținut și cuvinte cheie. Așa că este timpul să informați direct Google că site-ul este pregătit pentru SERP, adică conectați site-ul la Google Search Console.
Conectarea site-ului dvs. la GSC va verifica automat site-ul pentru Google și va permite Wix să vă trimită harta site-ului pentru o indexare mai rapidă. În plus, GSC vă va oferi o mulțime de informații utile asupra performanței site-ului și chiar va permite să efectuați un audit.
Pentru a vă conecta site-ul, în tabloul de bord Wix, accesați Marketing și SEO > Găsește-te pe Google > Conectați-vă acum.
11. Obțineți backlink
Backlink-urile sunt un factor important de clasare, așa că aveți nevoie de suficiente link-uri pentru a vă poziționa mai sus.
Perspectivele de backlink pot fi mai apropiate decât credeți: partenerii de afaceri, furnizorii, clienții fideli și așa mai departe. Dacă afacerea operează la nivel local, atunci alte companii din zonă vă pot ajuta, indiferent de nișele în care activează.
Concluzie
După cum puteți vedea, Wix de astăzi este mult mai prietenos cu SEO decât era acum un an. Singurul lucru care te poate supăra este viteza editorilor Wix. Dar, în general, Wix este o soluție drăguță pentru un buget mic.